דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המתנה כהזדמנות להכיר את השולח

המתנה כהזדמנות להכיר את השולח

laitman_2010_6179_us.jpg

הרצון לקבל שנמצא למטה, חייב להיות מכוסה במלואו באור החסדים, בהשפעה הדדית. ואז הרצון (כלומר הקבלה) וההשפעה יהיו מותאמים זה לזה ויחד יהפכו לכלי לקבלת האור.

הרצון יוצר את הכוח המושך, שבלעדיו לא יתגלה אור החכמה. כי זהו אור של תענוג, וכדי להזמין אותו, דרוש "תיאבון", דרישה. ומהצד השני, חייבת להיות גם השתוות, התאמה, לא לאור, אלא למקור שלו. ואז אנחנו מגלים את תכונת ההשפעה הטובה שלו, שמגיעה מהנותן, וכך אנחנו משיגים את הנותן.

זה אומר שאני לא סתם קיבלתי מתנה, אלא אני גם יודע ממי קיבלתי אותה. המתנה עצמה אומרת לי על האהבה שלו, אבל בכלי שלי קיים אור חסדים, ולכן אני מתחיל להרגיש מי הוא בעצמו, ועד כמה תכונת החסד אופיינית לו.

אני יוצר ברצון לקבל שלי כאלה "אלמנטים רגשיים", שבנוסף למתנה מגלים את נותן המתנה, את הבורא. וזאת כל חכמת הקבלה: איך לגלות בכלי שלנו את היכולת להבין ולהרגיש אותו. כאן באמת דרוש מדע מיוחד, חכמה מיוחדת: אני מקבל "סוכרייה", ומתוך המתיקות שלה מגיע עד לשכל ולרגש שלו, עד לתוכנית שלו.

אחרת הייתי סתם נהנה, בדומה לבהמה. כולנו ניזונים וחיים מאור החכמה, אבל דווקא באמצעות חכמת הקבלה אנחנו מתחילים להכיר ולהשיג את הבורא. לכן חכמת הקבלה מוגדרת כ"גילוי הבורא לנברא".

לכן, אנחנו צריכים שיהיה לנו רצון לקבל, ומעליו תכונת ההשפעה, כוונה על מנת להשפיע. לפי מידת הקשר הנכון בניהם מתגלה האור העליון. יש בו שני צדדים: מצד אחד, הוא נותן תענוג לרצון לקבל, ומהצד השני, הוא מאפשר לו לתפוס מהיכן הוא בא – מהרצון להשפיע של הבורא, מהאהבה שלו.

ואז האדם, שמקבל על מנת להשפיע, מרגיש מצב, תופעה, שנקראת "דבקות".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 21.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
השלישי לא ניתן
להיכנס לקבוצה, בשביל האור
להיכלל באינטגרל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest