דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבודת האבות והעבודה שלנו

עבודת האבות והעבודה שלנו

ההכנות שנעשו מראש בנשמות שלנו, נקראות "זכות אבות". ישנם אנשים שמממשים בינתיים את "זכות האבות" שלהם, את הבחירה החופשית שלהם, רק בדברים הגשמיים היומיומיים. אם באדם ישנה הכנה קצת יותר גדולה, אז הוא מתחיל להעלות את "זכות האבות" הזאת לגובה המוסריות, האתיקה. יש כאלה שכבר התקדמו עד לשאלות על מהות החיים ומטרתם. אבל ישנם גם כאלה שמתחילים לשאול על המשמעות הפנימית של החיים עצמם: ממי אני מקבל את החיים האלה, מי מנהל אותם, כיצד אני יכול לראות את מטרתם ולהשתתף בהם בעצמי.

האדם מתחיל להרגיש שהחיים זורמים מבלי שהם יהיו תלויים בו, והוא לא מצליח להיאחז בהם ולהרגיש בשביל מי הם ומי מנהל אותם! החיים זורמים דרכו והוא אינו מסוגל להבין אותם, וזה מזמין בתוכו הרגשה מאוד לא נעימה.

ואז הוא מתחיל לחפש, והחיפוש הזה הופך לדאגה העיקרית של חייו. וכך הוא מגלה על זכות האבות, על ההכנות שנעשו בו. הוא מבין שהוא צריך לגלות אותן, לגלות את אותם כוחות הנפש שפעלו בו קודם בהסתרה והוליכו אותו מבלי לבקש את הסכמתו.

ועכשיו הוא מתחיל להרגיש שכל ההכנות האלה נעשו בו כדי לתת לו את היכולת להשיג את שורשו, כלומר, את אותם האבות עצמם.

כל אדם מסוגל להשיג את שורש נשמתו, את כל מה שנעשה לשם ההתעוררות שלו. וכאשר הוא מתחיל להתקרב לשורש הזה, הוא משיג בדרך הזאת את כל המערכת, ובתוך המערכת הזאת הוא מגלה את הכוח העליון, את הבורא.

ואז הוא מבין שכל הירידה ממעלה למטה, מעולם אין סוף ועד לעולם הזה, כל ההכנה שנעשתה בשורש של הנשמות – זאת העבודה של האבות. ועכשיו, כשהאדם מגיע למימושו העצמי, הוא משיג את מדרגת האבות ונכלל בתוכם, כמו שנאמר: מתי יגיעו מעשיי למעשי אבותיי".

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 25.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הכול כבר מוכן לתיקון
לגדול עד לגובה האבות
כיצד לרשת "זכות אבות"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest