דף הבית / כלכלה / כסף / עבודות דיסטופיות אפלות

עבודות דיסטופיות אפלות

דעה:  עולם העתיד הוא לא המקום הכי נעים לחיי האדם. רובוטים יחליפו את בני האדם בייצור, והאנשים לא ילכו לשום מקום. רובם יחיו על חשבון קצבה, מלידה הם יהיו חייבים לתאגידים הגלובליים השולטים בכל כדור הארץ. רק כמות מזערית תקבל הכול: כסף, חינוך, שליטה. רובוטיקה היא הבסיס של המהפכה הטכנולוגית החדשה.

יהיו מעט מקומות עבודה, כולם יחיו על חשבון האשראי, בעולם ישלטו כמה חברות מונופולים עם כמות קטנה של עובדים ושעות עבודה רבות. מיליארדי תושבי כדור הארץ יצרכו רק כדי להצדיק את משמעות חייהם, ובהם ישלטו החברות הענקיות.

השימוש ברובוטים תעשייתיים מאפשר לייצר מוצרים במדינות המפותחות עם השווקים הגדולים, ולא להביא אותם מהמפעלים במדינות המתפתחות. הרובוטים מחליפים לא רק את העובדים התעשייתיים, אלא גם את המקצועות שבהם מקבלים שכר גבוה: יועצים, עורכי דין ומתרגמים.

את התועלת מקבלים בעלי ההון – התיאוריה הישנה של מרקס על המאבק של העבודה עם ההון מתחילה להיות מציאותית.

הייצור גדל באופן מהיר, אך יכולת הקנייה פוחתת. הדרך היחידה כמעט לייצב את המצב תהיה להוריד את המשרות. זה יאפשר לאנשים ולחברות לחיות בחוב, וכמעט לא לייצר שום דבר.

הערה: אנשים עדיין לא מבינים לאן מובילה ההתפתחות שלהם, של הטכנולוגיה, הכלכלה והחברה. אנחנו נהיה באופן בלתי נמנע בעולם אחר שיכריח אותנו להשתנות, לשנות את היחסים החברתיים מאגואיסטים לאלטרואיסטים כדי לשרוד.

ידיעות קודמות בנושא:
מחצית מהמשרות ייעלמו עד שנת 2030
והרי התחזית
האבטלה היא איום עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest