דף הבית / כלכלה / כסף / אנחנו נמצאים רק במחצית הראשונה של המשבר

אנחנו נמצאים רק במחצית הראשונה של המשבר

דעה (א. קודרין, שר רוסיה לשעבר): העולם חווה רק את המחצית הראשונה של המשבר, הגרוע מכל עוד לפנינו. האינדיקטורים העיקריים של הכלכלה נהיים יותר גרועים בכל חודש שעובר, יש חוסר איזון גדול בין הצריכה הגבוהה והחיסכון הנמוך במדינות המפותחות, המהווה את הסיבה העיקרית למשבר. ממשיכה הצניחה של התמ"ג. הבעיות של החובות באירופה עדיין לא נפתרו.

הממשלות האירופיות דחו את הבעיות למועד מאוחר יותר. כדי להבטיח את שיקום הצמיחה חייבים למחוק את החוב היווני, הרי היציאה של יוון מגוש האירו רק תזרז את ההתדרדרות של המצב במדינות האחרות.

הקיפאון הכלכלי במדינות המפותחות יישמר עוד 8-10 שנים, מה שיקשה על המודרניזציה של הכלכלה שלהם. והירידה באמון הציבור מקטינה את הסיכוי ליציאה מהירה מהמשבר.

מחירי הנפט ירדו, ועשויים להגיע ל- 80 דולר לחבית. זהו מצב קריטי לתקציב, המחייב לצמצם את ההוצאות ולהגדיל את המיסים. יהיו לכך השלכות חברתיות ופוליטיות.

הערה: הכול תלוי באיזו מידה ומהירות נוכל להעביר לעולם את הדרך היחידה לשיקום הקיום הנורמלי, בבנייה מחדש של התודעה שלנו, דרך החינוך האינטגרלי של בני האדם. תפיסת העולם החדשה תאפשר לבנות מחדש את כל החברה העולמית לכיוון המטרה החדשה, בהתאם לאבולוציה של החברה האנושית – לעלייה לדרגת ה"אדם".

ידיעות קודמות בנושא:
המשבר העולמי לא מסתיים!
הפרדוקס של המשבר
מגיע משבר עולמי חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest