דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבודה רוחנית של נשים

עבודה רוחנית של נשים

שאלה: עד כמה הנשים צריכות לדעת לעומק את ה"פתיחה לחכמת הקבלה"? האם כמו הגברים או שלהן יש הנחות?

תשובתי: מבחינה טכנית נשים לא צריכות לדעת את ה"פתיחה לחכמת הקבלה" כל כך לעומק כמו הגברים, אבל רצוי להבין את היסודות שלה. זה שאנחנו לומדים את הסעיפים הראשונים כל כך הרבה זמן, זה טוב. צריך לברר ולהבהיר אותם טוב טוב בתוכי, לעבור אותם. ונשים גם צריכות את זה. חכמת הקבלה לא דורשת מנשים דרגה של קשר כמו מהגברים, אבל בכל זאת עליהן להבין במקצת, מה זה "ביטול עצמי".

קשר בין הנשים עצמן, זו בעיה גדולה. אבל עליהן להשיג התעלות מעל עצמן. מפני שכאשר אני מתעלה מעל עצמי, אני לא רוצה כלום ומבטל את עצמי, זה דומה להימצאות ב"אור חסדים". זהו מצב התחלתי בסיסי של פעולה רוחנית אלטרואיסטית, ונשים חייבות לעשות אותה. בלעדיה אין עולם רוחני, אין קשר עם הבורא, שום דבר.

העלייה מעל עצמי חייבת להתרחש למרות הבעיות שהבורא מעורר ומזמין בכל אחד מאיתנו: עצלות, זלזול, אי שביעות רצון ממשהו, לא חשוב מה. אני חייב להתעלות מעל כל זה. וקשר עם אחרים מתאים יותר לגברים מאשר לנשים. לנשים מספיק להתעלות מעל עצמן ובכך הן כבר מתחילות לבצע עבודה רוחנית.

לכן עבורן אין הכרח בעשירייה כמו עבור גברים. נשים צריכות להתאסף בעשירייה רק כדי לבטל את עצמן. אבל לא כדי להיות מקושרות עם אחרות כמו גברים בלב אחד, זה לא נדרש מהן. אלה דרגות שונות של הטבע האגואיסטי. אם הן פשוט מבטלות את עצמן, הן תהיינה בדרגה הדומה לאיחוד של גברים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 04.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest