דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / עבודה יומיומית למען התיקון הסופי

עבודה יומיומית למען התיקון הסופי

אנחנו המתאם, המעבר, בין הבורא והנברא, חוליית מעבר, "עם סגולה", "ממלכת כוהנים". אנחנו הם אלה שקיבלנו את המשימה הזאת מהבורא וכל יום צריכים מחדש לשמוע את הציוויים האלה מ"הר סיני" ולהבין, שכל העולם הוא אך ורק רצון לקבל שמורגש בנו בצורות של דומם, צומח, חי ו"מדבר". והמשימה שלנו היא להביא את כולם לדבקות עם הבורא.

לאחרים אין שום בחירה חופשית, שום פעולות ומחשבות עצמאיות, שום דבר אינו תלוי בהם. הכוח העליון הוא זה שפועל בהם ומביא אותם לפנינו כדי לתת לנו עבודה, להדביק אותם לבורא, שעל ידי זה אנחנו בעצמנו מגיעים לתפקיד הנעלה שמוטל על ישראל.

מנקודת מבט זו אנחנו צריכים להתייחס לכל מה שמתרחש במציאות, לכל התמונה שמצטיירת לנו בתוך הרצון לקבל שלנו. לא משנה איך מצטיירות הפעולות שלנו בהפצה, בעבודה על החיבור וחיפוש הכוח העליון, שיתקן ויחבר בינינו, יביא לחיים טובים יותר, אבל וודאי שבכל זה אנחנו מתכוונים לדבקות בבורא.

כל המציאות בעינינו מחולקת לשני חצאים: הבורא וכל החומר של הרצון שאותו צריך להביא לדבקות אליו. ועל ידי זה אנחנו בעצמנו מגיעים לדבקות עם הבורא. זה התפקיד שלנו, זו העבודה היחידה שקיימת בכל המציאות. כי כל היתר פשוט מתגלגל ובא בהתאם לתוכנית הבריאה, שאין בה שום בחירה חופשית ושום עבודה מצד הנבראים.

לכן, בכל מקום שבו אנחנו פונים לבני אדם, לסביבה, לעם ישראל הגשמי, לאומות העולם הגשמיים, בכל זה אנחנו צריכים סך הכול לראות את אותו החומר של הרצון שאותו אנחנו צריכים להביא לדבקות בבורא. ועל אף שאנחנו מדברים עם האדם באותה השפה שמובנת לו, מאחורי כל זה אנחנו צריכים תמיד לזכור שישנו הבורא שהזמין את כל העבודה הזאת, והוא זה שהכתיר ובחר בנו להיות "ממלכת כוהנים וגוי קדוש", כלומר, להיות המעבר, הנציגים שלו. וחוץ ממנו יש כל אותו ה"חומר" שאין לו בחירה חופשית, אין לו נטייה לדבקות בבורא, ושאותו אנחנו צריכים להביא לדבקות עימו. זה כל תפקידנו.

לכן, מי שמבצע את העבודה הזאת ומשתדל בצורה כלשהי, אפילו החיצונית ביותר, לקרב את "החומר האנושי" הזה לדבקות בבורא, מבצע את התפקיד האחראי ביותר. אף שזוהי רק ההתחלה, אבל היא החשובה מכל. אנחנו צריכים להבין, להרגיש ולכוון את עצמנו, כדי שבתחילת הפעולה שלנו כבר יימצא הסוף שלה – דבקות בבורא של כל הנבראים, דומם, צומח, חי ובני אדם. בתחילת כל פעולה כבר צריכים להתכוון לכך שאנחנו עושים אותה לשם התיקון הסופי.

מתוך ההכנה לשיעור, 15.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
האם אנחנו מזרזים את הזמנים?
ייחודיות העבודה של המתאם הרוחני
המתאם בין הבורא לנברא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest