דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבודה בעיגולים קונצנטריים

עבודה בעיגולים קונצנטריים

עד לגמר התיקון עצמו, כל העבודה הרוחנית שלנו ממומשת דרך הסביבה, עד שהסביבה הזאת ואני הופכים להיות לאחד שלם. כל מדרגה ומדרגה זה כמו עיגולים קונצנטריים סביב נקודה מרכזית אחת.

מהעיגול החיצון ביותר, מעצמי, האגואיסט השלם, אני נכנס תחילה לעיגול הראשון, לקבוצה, ומתחיל לנוע ב – 125 עיגולים יותר ויותר פנימה לעומק.

ככל שאני נכלל יותר בקבוצה, כך אני מתקרב יותר לבורא שנמצא במרכזה. הנקודה המרכזית, זו נקודת העולם הזה, הנקודה המרכזית של עולם אין סוף. הכול חוזר לנקודה אחת, "הנקודה השחורה" של ה"מלכות".

כל המצבים שנלמדים על ידינו מספרים עד כמה אנחנו מתחברים, מתעגלים בתוך החיבור, שהוא יותר ויותר חזק באיכות ובכמות לאחד. בזה נמדדות המדרגות הרוחניות. אפשר להגיד, שאני מתחיל מהעיגול הגדול ביותר ואחר כך אני מצטמצם יותר ויותר בעיגולים, יותר ויותר מרכז אותם מנקודת מבט של בירור, חיבור ואיחוד, כלומר איכותית.

אבל אפשר להגיד, שיחד עם זה, אני יכול להרחיב את כלי הקליטה שלי לאנשים יותר חיצוניים, לחינוך אינטגרלי, מפני שהבורא נותן לי לעבוד עם האח"פ, הנחוץ לי להתקדמות. ואז אני להיפך, יוצא מהנקודה המרכזית לעיגולים יותר ויותר רחבים. ואפשר גם להגיד כך: בהתאם לכך שאני יוצא לעיגולים יותר ויותר רחבים, להמונים, כלומר הופך ל"גיבור בכמות", אני בו זמנית עם העבודה על הכמות הגדולה הזאת, מצמצם את עצמי בידיעה ובהרגשה שלי יותר ויותר קרוב למרכז, כלומר בצורה יותר איכותית, יותר ויותר קרוב לאחד שלם.

וכמו כן אפשר לומר, שבמקום האחד הזה אני גדל מעלה, בכך שדומה יותר ויותר לבורא. שם בנקודה המרכזית אני מוצא את הבורא והופך להיות דומה לו, החל מנקודה אחת וגדל יותר ויותר לגובה.

אפשר לבטא את התהליך הזה בצורות שונות, אבל בעצם, אין עבודה אחרת, אין מימוש ואמצעים אחרים חוץ מהסביבה. הסביבה, זה הקבוצה, הרב, הספרים והבורא, שמסתתר בתוכם ומהווה את המטרה הסופית שלנו. אחרת אנחנו לא יכולים לכוון אליו.

אנחנו אף פעם לא יכולים לפנות לבורא אם לא מייצבים אותו במרכז של החיבור הקבוצתי. כל השאר יהיה פשוט שקר. וחוץ מזה, הכרחית גם העבודה עם הקהל הרחב החיצון.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התיקון מתחיל מהמרכז
המעגלים שלי ברשת הרוחנית
התנאי הראשון כדי להפוך להיות אדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest