דף הבית / המשבר ופתרונו / עבדים של המאה ה – 21

עבדים של המאה ה – 21

שאלה: לפני המהפכה המדעית-טכנולוגית אנשים במאה ה – 19 עבדו בין 16 ל 18 שעות רק כדי להאכיל את עצמם. אם לא הייתה מתרחשת המהפכה הטכנולוגית, איך הייתה מופיעה עכשיו האפשרות לעבוד 2-3 שעות כדי לספק לנו את כל ההכרחי לקיומנו?

תשובתי: אני לא אומר שאני נגד התפתחות הטכנולוגיה של כל המדעים והטכניקות. אני אומר: מה שהאדם יוצר, הופך לְמה שמנהל אותו. מבעל הבית הוא הפך לעבד. תראה, למה הפכו הבנקים והארגונים הפיננסיים שלנו. הם שיעבדו את האדם. הוא לא צריך לעבוד כל כך הרבה.

אתה נותן כדוגמה את המאה ה – 19, ואני אתן לך כדוגמה את המאה ה – 21. מה מתרחש היום עם האדם? האם הוא עובד פחות שעות? לא. האם הוא מרגיש יותר חופשי? לא. לאן נעלמה התפוקה שלו? משתמשים בה בכוונה כדי לשעבד יותר ויותר את האדם, ואילו את המוצרים מעמלו לזרוק לים, אחרת, אם הוא לא יעבוד, אז מה הוא יעשה?

יופיע אצלו המון זמן פנוי! זה מסוכן. תופיע באדם חשיבה חופשית, יתחילו התאספויות לא הולמות ולא מתאימות לשלטון, יופיעו זרמים חדשים וכולי. אנחנו לא צריכים את זה! שאנשים יעבדו 15-20 שעות ביום, או לפחות 10 שעות. אבל אם האדם יעבוד 10 שעות, אז ניתן לו תוספת מעמסה להגיע עוד שעתיים לעבודה  ואז הכול יהיה בסדר. הוא יגיע הביתה, יאכל ארוחת ערב, יראה חצי שעה טלוויזיה וילך לישון, וחוזר חלילה.

נארגן לו חופשה במקומות נידחים. כך הוא יסתובב ואנחנו נציף אותו בפרסומות: אתה עוד לא ראית את זה, עוד לא קנית את זה וכולי. וכך הוא יעבוד במשך כל חייו. האדם היה עבד במאה ה – 19, והוא יהיה עבד גם במאה ה- 21. אבל אז תצוץ בעיה, כך רוצים בעלי הבית שלנו, אבל הטבע לא מסכים עם זה. ולכן מופיעים כל מיני נגיפים כמו הקורונה ושאר הדברים. נכנסנו למצב שנקרא "הדור האחרון" שבו עלינו להשיג בינינו תלות אינטגרלית והדדית, וגם הבנה הדדית. אם זה לא יקרה, אז יתחילו "להעניש" אותנו ולא רק על ידי נגיפים, אלא על ידי עוד כל מיני דברים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 12.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest