דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עָם, שלא משאיר אחים בצרה

עָם, שלא משאיר אחים בצרה

שאלה: כאשר ישראלים יוצאים לחו"ל לכל מיני מסלולים תיירותיים בחיק הטבע, הם ככלל נוטים להישאר ביחד, כחברה ידידותית. לא במקרה, בזמן האסון בנפאל, התושבים המקומיים התפלאו מאותה ערבות הדדית שגילו התיירים והרופאים הישראליים שהגיעו לעזור לנפגעים. מה הם השורשים של התופעה הזאת?

תשובתי: ההסברים הפסיכולוגיים המסורתיים נשמעים בערך כך: העָם שלנו סבל הרבה בגלות, שבה העזרה ההדדית הייתה הכרחית כדי לשרוד. כתוצאה מכך, הצלה הדדית, דאגה הדדית הפכו לחלק מהמהות שלנו.

אבל בעצם, העניין כאן הוא אחר לגמרי. השורש של הערבות ההדדית שלנו מסתתר עמוק יותר, עוד באותה התקופה, כאשר אנחנו רק הפכנו לעָם, ביציאתנו מבבל העתיקה. אברהם הוביל אותנו משם לארץ כנען, ודווקא הוא ליכד את הבבלים האלה שהלכו אחריו לקבוצה אחת יחידה שנקראה "ישראל". "ישר" מסמל "כיוון ישיר", ו"א-ל" זה "הטבע", "אלוקים", מפני שזו אותה גימטריה.

בעצם, את האיחוד שלהם אנחנו מגלים דרך העיקרון "ואהבת לרעך כמוך", כאשר כוללים בתוכו את כל הטבע ושם מגלים את הכוח העליון שמנהל אותו בהרמוניה כללית.

ובכן, פעם אנחנו היינו מחוברים ומולחמים פנימית, כאיש אחד בלב אחד, וזה חקוק, נשמר בנו, למרות הקריסה, השבירה, השנאה ההדדית שלתוכה אנחנו נפלנו אחר כך ושהשמידה את "בית המקדש", את הכלי הרוחני המשותף שלנו, את הערבות ההדדית, ששרתה בינינו.

ולמרות אלפיים שנות הגלות, נשארו בתוכנו עד עכשיו הרסיסים האלה, ההדים של האיחוד הקודם. אז בואו נקווה שאנחנו נצליח להצית ולאחֵד מחדש את הניצוצות הללו, כדי שהכוחות שלהם יהיו מספיקים כדי לחזור לאהבת אחים של עָם ישראל, שבו כולם חברים, ערבים זה לזה.

דווקא כך אנחנו, ואחר כך העולם כולו, נביא את עצמנו להתאמה עם הטבע. ואז, הודות להשתוות הצורה, הטבע יהפוך לידידותי כלפינו. כל המשמעות היא כדי להשיג איזון, איחוד עימו. לצורך זה דרושים הניצוצות של אותם הזמנים, שבעזרתם אנחנו צריכים להתאחד ולהפוך להיות "אור לגויים", כלומר, להראות לכל העולם כיצד להשיג איחוד כולל.

ואז האדם לא ישלוט על הטבע, אלא יהיה בהרמוניה איתו, ישמור על ההרמוניה הכללית של הטבע.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 448, 21.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אות קלון רוחני שלא ניתן למחוק או להסתיר
הטבע, זה אחדות
הלקחים מאסונות הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest