דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחאות המוניות כבריחה מדיכאון?

מחאות המוניות כבריחה מדיכאון?

שאלה: היום החברה לא מרגישה אהדה כלפי האנשים שנמצאים בשלטון. במהלך השנתיים, שלוש השנים האחרונות, במדינות רבות עברו תהליכים דומים של התמרמרות ורוגז חברתיים. מה אתה יכול להמליץ בהקשר לתופעה הזאת שמתרחבת ומתחזקת?

תשובתי: אני נפגשתי עם אנשים עשירים מאוד, שאמרו: "אם לא יהיו לי רווחים, אז מה אני אעשה?". רציתי מאוד לענות להם: "אל תחלק! שיהיה להם הכול בלעדיך".

ודאי, שלא עניתי בצורה כזאת, אבל עמדתם מובנת. בעבר הם יצרו מקומות עבודה, חילקו בונוסים ופרמיות, ודרך כלי התקשורת פרסמו שמועות על כך שבעזרת העושר הם דואגים לאנשים אחרים.

היום לעשירים אין מה לחלק, אפילו אם הם היו רוצים. האדם פתאום הרגיש ריקנות פנימית במקום דחפים טבעיים קודמים: "אני רוצה את זה, ואת זה, ואת זה!". עכשיו אתה לא יכול לבנות בו רצון חדש, ומה יכול לעשות מילוי ללא רצון, ללא חיסרון?

נניח, צייר או מלחין, בהיכנסו לסופרמרקט, ממלא את עצמו ב- 100%? לא! הוא צריך לקנות מצרכים כדי להחזיק את הגוף, אבל העיקר עבורו זה למלא את הצורך הפנימי שלו. היום כזה מצב אופייני לאדם הרגיל. למה? מפני שהטבע הפסיק לעורר בתוכנו, דרך איזה ערוץ, רצונות שהורגלנו אליהם, ופתאום מצאנו את עצמנו בריקנות.

מחאות המוניות הפכו היום לתופעה רגילה. לשֵם מה כל האנשים האלה יוצאים לכיכרות? הם מחפשים מילוי! לא משנה להם מי יהיה המנהיג, הם חושבים, שדרך זה הם ימצאו מילוי חדש, ייאחזו במקור ובמטרת החיים ויחטפו אותם. אבל מה לעשות, זה לא קורה. הם מוכנים לעצום את העיניים, רק לא להרגיש ריקנות, לשקוע בעילפון מרוב סמים, מחצית מהאנושות שקועה בדיכאון. ואנחנו צריכים להבין, שאין להם אפשרות אחרת.

לכן המנהיגים מאבדים את המעמד שלהם בפני ההמונים. אם בעבר ההמונים השתוקקו לעושר, שליטה, כבוד, אז היום זה לא קיים. לכן הם לא רואים במנהיגים את אותם האנשים שבפניהם צריך להשתחוות. היום המנהיגים יותר גרועים מהאנשים הפשוטים, פשוט מזלזלים בהם: על מה הם בזבזו את חייהם?

הדור הצעיר, שכיום הם בני 15- 30, תופסים אותם דווקא בצורה כזאת. רק אנשים מבוגרים יותר נשארים בתפיסה הישנה. לאנשים המשפיעים אין היום מוצא אחר, אלא לתת לאנשים חינוך אינטגרלי. רק כך הם מסוגלים לשמור על השפעתם ואפילו לעלות לדרגה איכותית חדשה בעיני החברה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 139, 10.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שקיעתה של החברה הצרכנית
אל עולם חדש, דרך קפיצה איכותית
החוקים החדשים של העולם הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest