דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סרט שבא לבכות בו, אבל האם יש בכך צורך?

סרט שבא לבכות בו, אבל האם יש בכך צורך?

כנס חרקוב. סדנה מס' 5.

שאלה: מה לעשות, אם אדם מגיע למצב שהוא מרגיש כזאת בושה עבור האנושות כולה, שכבר מוכן לקבור את עצמו חי, ואחר כך מגיעה אדישות, איזה מן חוסר אכפתיות כלפי הכול, אבל יש רצון לתקן את כל זה? אתה רואה איזה אנשים גדולים נמצאים מסביבך: הם עובדים, זזים, ואתה לא יכול לעשות כלום, לא יכול להביא שום תועלת. איך אפשר להמשיך כך לחיות?

תשובתי: זוהי הרגשה נפלאה שנקראת "הכרת הרע", הכרת הרע של הטבע שלך, כאשר מראים לאדם מלמעלה באופן ברור, שהוא במשך כל חייו רק עשה רע לאחרים. הוא נזכר, שבגללו נהרגו אנשים, נוצרו כל מיני בעיות. כל זה נעשה בכוונה. לפני האדם מוקרן כזה סרט, ואת כל זה הוא מרגיש. בסופו של דבר, הכול מתרכז בשאלה: "בשביל מה עשיתי את זה?! היה עדיף למחוק אותי לגמרי מהסרט הזה!". וזה נקרא "הכרת הרע".

אנחנו לא עשינו שום דבר בעצמנו. פשוט הוליכו אותנו בחיים האלה. ועכשיו מקרינים לנו כזה סרט, כדי שאנחנו נכיר באגו כרע, ונרצה לתקן אותו על ידי התכללות נורמלית בקבוצה ובעבודה שיטתית על עצמי בקבוצה, בשיעורים, בהפצה.

לא צריך לבכות, מפני שזה לא אתה, לגמרי לא אתה ולא האנושות, אלא זה הבורא שעושה לנו את זה. הוא מקרין את הסרט הזה במוחנו, בראייה הפנימית שלנו, כדי שאנחנו נבין עד כמה המצב שלנו הוא שלילי, פגום, שפל. לכן, צריך לתפוס את כל זה בצורה נכונה.

אני מבין אותך. אני חוויתי את כל זה, עסקתי באכילה עצמית כזאת, שאתה מכרסם את עצמך על כל מה שרק אפשר. זה נמשך עד שהאדם רוכש יחס יציב ונכון כלפי מה שמראים לו.

בשום פנים ואופן לא לשקוע בכל מיני רגשות שליליים! בשום פנים ואופן לא! זה אומר, שאתה מזלזל בכל פעולותיו של הבורא כלפיך. הוא משחק איתך, עם כל אחד מאיתנו, כדי להראות לנו מה זה טוב ומה זה רע. וכך אנחנו משתתפים במשחק הזה.

לא צריך לרדת לרמה של רגשות. צריך, להיפך, כל הזמן לעלות עד לרמה של ההנהגה הכללית ומתוכה להסתכל על העולם.

מתוך סדנה מס' 5, כנס חרקוב, 18.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הזמנתם סרט על החיים שלכם?..
העולם סובל בגללי
כדי שלא נראה עוד רע בעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest