דף הבית / חינוך, ילדים / סקירה קצרה של הקורס ללימוד אינטגרלי – ההיסטוריה של האבולוציה של האגו

סקירה קצרה של הקורס ללימוד אינטגרלי – ההיסטוריה של האבולוציה של האגו

מאחר והטבע שלנו, זה רצון לקבל או להתמלא (למלא את הרצונות הפיזיים שלנו: אוכל, מין, משפחה. רצונות אנושיים: כסף, כבוד, שליטה, מושכלות), אז האגו שלנו, שמתגלה בתוך הרצונות האלה, כל הזמן מתפתח וקובע את כל ההתקדמות של האנושות מימי קדם ועד אמצע המאה ה- 20. לכן אנחנו כל הזמן השתנינו, שינינו את החברה, פיתחנו טכנולוגיה, תעשייה, את הסדרים המשפחתיים והחברתיים וכולי.

החל מאמצע המאה שעברה והלאה, האגו הפסיק את גדילתו והתחיל להתעגל, כלומר הפך להיות גלובלי בצורה אגואיסטית. ולכן אנחנו גילינו שהטבע סביבנו מנוגד והפוך לנו, כלומר הוא גלובלי בצורה אלטרואיסטית (של השפעה). שתי המערכות האלה נמצאות עכשיו במחלוקת.

התפקיד שלנו זה לעשות כך, שהן לא תהינה במחלוקת ולא תתנגדנה זו לזו, אחרת האנושות תתחיל להשמיד את עצמה, בכך שמזמינה השפעה שלילית ולא רצויה מצד הטבע. חשוב מאוד שהאנושות תהפוך להיות דומה לטבע, תהיה בהרמוניה איתו.

כלומר, ההתפתחות של האגו הגיעה לקצה שלו. במשך תקופה ארוכה הוא דחף אותנו קדימה ואנחנו סברנו שצריכים באופן כזה לשנות את העולם, לעשות איתו כל מה שאנחנו רוצים, ועכשיו הגיע הסוף לדבר הזה.

עכשיו העולם, הטבע, נהיה נגדנו ודורש שאנחנו נשתנה. לכן אנחנו צריכים לעבור משינוי של המצב שסובב אותנו לשינוי של עצמנו.

וזה קשה מאוד. אי אפשר להסכים עם זה. אבל אנחנו רואים שכבר המון בני אדם מגיעים למסקנה הזאת.

שיטת החינוך האינטגרלי בנויה באופן כזה כדי לספר, להסביר, להרגיע את האדם, לשכנע אותו שזה לא מסובך לשנות את עצמו תחת השפעת הסביבה, החברה הסובבת. אם אנחנו נפעל בצורה כזאת, אז נגיע לחברה מאוד הרמונית, לחיים שיתגלו לנו בפסגות חדשות.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 22.05.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest