דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / ספר הזוהר מקשר אותנו עם הכוח העליון

ספר הזוהר מקשר אותנו עם הכוח העליון

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

אין לנו אפשרות אחרת להיות בקשר עם הכוח העליון, המתקן אותנו, אלא רק בזמן הקריאה בספר הזוהר. מובן שכל שאר הספרים גם כן עוזרים לנו בכך, אך הזוהר הוא בעל הכוח הגדול ביותר המסוגל לקשר בינינו ובין הכוח העליון.

אם הייתה לנו אפשרות להימצא בכוונות נכונות זמן יותר ממושך, היינו קוראים יותר זמן בזוהר. העניין הוא, שאיננו מסוגלים להחזיק את עצמנו בכוונות הנכונות בזמן הקריאה בזוהר, ליותר מ-45 דקות. אך לפחות במשך אותן 45 הדקות אנחנו חייבים להתרכז במה בדיוק אנחנו רוצים להוציא מהקריאה, וכיצד אנחנו מתארים לעצמנו את המצב העתידי שלנו, שעליו מדבר הזוהר. זה מאוד חשוב.

כך הילד לוקח דוגמה מהמבוגרים, בכך שרוצה להידמות להם בכל מה שהוא רואה. לא חשוב לו דבר פרט לזה, הוא רוצה להידמות למבוגר וזה הכול. אין לו הבנה, השׂגה, אין שום דבר, הוא רק חוזר אחרי המבוגר על אותה הדוגמה. כך גם אנחנו צריכים לרצות להרגיש את אותה תמונת המציאות שעליה מספר הזוהר, ולתאר לעצמנו שכל זה הוא הקשר בינינו.

הזוהר כל הזמן מתאר את הקשר בינינו: זעיר אנפין, מלכות, ג' קווים, צמצומים. את כל זה אנחנו מגלים בינינו, אין לנו מקום אחר לגלות זאת, רק ברצונות המשותפים. לכן אין לנו צורך בשום דבר חוץ מרצון משותף מאוד חזק, כדי שיבוא האור, יגלה לנו את הקשר בינינו, ובו את כל התופעות האלה שעליהן אנחנו קוראים בזוהר.

הפעולה עצמה היא מאוד פשוטה, אך ליישׂם אותה זה לא כל כך פשוט. לוקח זמן להשׂיג את זה, כשאני יושב מול הספר ומתאר לעצמי שמדובר על הקשר שבינינו, בו אני מגלה את כל אותן המילים והפעולות. הכול נמצא בקשר בינינו, שם מתגלה הבורא. לשלב את כל זה יחד, זה מאוד לא פשוט. אך כאשר משׂיגים זאת, אין לך יותר שום מגע עם הכוח העליון, רק מתוך הרצון לגלות אותו בינינו.

אין לך שום אמצעי חוץ מספר הזוהר, אשר מדבר על אותם המצבים שאותם אתה תגלה. אז אתה, כמו תינוק המשתוקק להידמות למבוגר, רוצה לגלות ובכל כוחותיך משתוקק לזה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
שיטת הלימוד הטבעית ביותר
כאשר הזוהר מתגלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest