סלפי

ידיעה: "סלפי" (selfie), זו דרך לנפח את החשיבות העצמית ולקבל פופולריות רגעית. התופעה הזו נוצרת כאשר האישי הופך לחשוב יותר. הסיבה היא, חוסר קשר ממשי, חוסר יכולת לפתוח את העולם הפנימי שלי.

תוכן מורכב – בין אם הוא חברתי, סוציאלי או מידע, תופס סך הכול כ- 20%-30% מהתוכן ברשתות החברתיות.

רוב התוכן מתמקד בחיים הפרטיים. המגמה הזאת נראית לעין עוד יותר ב- Instagram, עקב היותו בנוי בעיקר מתכנים ויזואליים. Instagram ,Facebook ו-Twitter הינם זהים לפי עקרונותיהם והעדפות המשתמשים שלהם.

משתמשי הרשתות החברתיות שקועים בעצמם, במשיכת תשומת לב לעצמם, ובכך הופכים ליותר פזורים. ה"סלפי" תורמים את החלק שלהם לפירוד החברה. הרשתות החברתיות הפסיקו לחשוב. "סלפי", זו דרך לשמור על קשר עם החברה, לאחר אובדן ההרגלים להיות בקשר חי.

התמונות העליזות דחקו החוצה את הניתוחים המעמיקים. ניתן לראות את טמטום ההמונים בבחירת המידע – תמונה משאירה רושם גדול יותר מאשר טקסט, כי המוח מעבד דמויות חזותיות מהר יותר ולכן ישנה מעורבות גדולה יותר.

צרכני המידע הספרתי אינם אוהבים לקרוא, אלא תופסים דמויות חזותיות בלבד. בניגוד למאמרים עם ניתוחים מעמיקים, התמונות מתפשטות ממש כמו וירוסים.

תמונות אישיות ותמונות של השכנים מעוררות עניין רב יותר בקרב משתמשי הרשתות מאשר אירועים משמעותיים המתרחשים ברחבי העולם. מבנה הרשת החברתית טומן בחובו מעורבות גדולה במידע חיובי.

תגובתי: זאת תוצאה של האגו הגדל, שהעיקר בשבילו הוא מילוי מיידי. אולם התפתחות כזו מובילה למבוי סתום, ואז הוא יהיה חייב לחפש מילוי שאותו ימצא רק בתכונת ההשפעה

ידיעות קודמות בנושא:
כלי התקשורת הורסים את הקשר האנושי
המרחב הווירטואלי עבור הקשר הפנימי
האינטרנט: הראי של האנושות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/83TGD

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest