דף הבית / המשבר ופתרונו / מדינה, זו מערכת כוחנית שמנסה לשמור על השלטון

מדינה, זו מערכת כוחנית שמנסה לשמור על השלטון

דעה: מדינה, זו מערכת כוחנית שמנסה לשמור על השלטון ועל השליטה על האוכלוסייה. ולשם כך היא מוכנה להשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותה. היום יש לה אמצעים מודרניים ונרחבים ביותר, ואנחנו יכולים לצפות שהם ילכו ויצטברו וישתכללו.

במעבדות לרובוטיקה כבר נעשית עבודה ליצירת מטוסים זעירים ללא טייס בגודל של זבוב. את המכשירים האלה ניתן יהיה לשלוח לבתיהם של אנשים, והם יבצעו מעקב קבוע. זרועות המודיעין מאוד מעוניינים בזה.

כמובן, הם תמיד יטענו ויאמרו לנו שוב ושוב שזה למען הביטחון. אבל לטענות כאלה יש להתייחס בזהירות רבה. אם נסתכל על ההיסטוריה, אז יתגלה, שביטחון זה באופן כללי תירוץ, ושהביטחון אינו מהווה עדיפות עליונה למדינה. במילה הזאת אני לא מסמל את הביטחון של האוכלוסייה, אלא הביטחון של מערכת השלטון עצמה והאינטרסים הפנימיים שהיא מציגה, וזה מעורר דאגה.

תגובתי: מדינה לא יכולה להיות יותר טובה מהעָם, והשלטון תמיד יותר גרוע ממנו, מפני שלפלס את הדרך לפסגת השלטון אפשר רק בעזרת אגואיזם עצום והתנהגות של חיות טורפות. רק שינויים מלמטה מסוגלים לאלץ את השלטונות לשינוי עצמי ושינוי החברה, מפני שהם כוללים את הכוח העליון.

ואילו במסגרות של ההתפתחות האגואיסטית שום שינויים לשלטון טוב יותר לא יכולים להיות, מפני שהאגו לא יכול לשנות את עצמו לטובה, לשם כך חייבת להיות השפעה של האור העליון.

ידיעות קודמות בנושא:
הפגם של מדינה
העם בעד מדינת משטרה
העולם במלחמת מידע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest