דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סיום עבדות מצרים

סיום עבדות מצרים

לא קל לענות על השאלה, היכן נמצאת אותה הנקודה, שממנה האדם יכול לקבוע, האם עליו ליהנות מהרצון האגואיסטי לקבל או מהרצון להשפיע, עבד של מי הוא רוצה להיות, של פרעה או של הבורא.

לדבר אחד אנחנו צריכים להגיע: לבקשה להחליף את האדון ששולט בנו, שישלוט בנו כוח ההשפעה, ולא הקבלה. כדי שאפשר יהיה לבצע את הבחירה הזאת, אנחנו לומדים את חכמת הקבלה, וממלאים אחר כל עצות המקובלים. לבחירה הזאת אפשר להגיע או בדרך הייסורים, במהלך הזמן הטבעי (בעיתו), או בדרך האור (אחישנה).

בדרך ההתפתחות הטבעית, לא מצפה לנו דבר מלבד מכות, כשהבורא לוקח הנאות שונות מפרעה, מהאגואיזם שלנו, הרצון ליהנות לעצמו, ובגלל זה אנחנו סובלים. לכן, אנחנו מוכנים לצאת משליטת פרעה ולהתרחק ממנו. הרי הטבע עצמו מכריח אותנו להימנע ממה שגורם לנו סבל.

אך ישנה דרך האור, "אחישנה", כשהרצון האגואיסטי שלנו עדיין מאפשר לנו ליהנות, אך אנחנו מבצעים פעולות שונות על מנת לבנות בתוכנו יחס חדש לרצון להשפיע. על אף שאני מקבל הנאה אגואיסטית ונמצא בשליטת פרעה, אינני מרגיש שזאת שליטה רעה אלא נהנה מהחיים. ויחד עם זאת, אני מתחיל לחפש כיצד אפשר להתעלות מעליו ולא להיות תלוי בו, כלומר, להתחיל להעריך את תכונת ההשפעה.

זאת אומרת, אני משתדל ללכת בדרך האור, כדי שתכונתו, תכונת ההשפעה, תשפיע עליי ותיתן לי להבין שפרעה הוא שליט רע. הוא רע לא בהנאות שהוא נותן לי, אלא בכך שאני נהנה למען עצמי. זהו קנה מידה חדש לגמרי. לא על פי ההנאות עצמן, אלא על פי הכיוון שלהן, על פי מיהו המקבל: אני או האחרים (או הבורא יחד עם האחרים).

ואז, במקום להעריך את הדרך שלי ברגש, על פי ההנאות או הייסורים, אני עובר לחשבון חכם של טוב ורע מול אמת ושקר. ואני מברר שהאמת היא ההשפעה, הכוח עליון, הבורא, ואני רוצה את האמת הזאת! ואפילו אם אני מרגיש טוב אצל פרעה ונהנה, אני רוצה להידבק בהשפעה.

אם האדם מתחיל לבצע בירורים כאלה, אז הוא מתעלה מעל החשבון הטבעי הבהמי (בעיתו), ומקבל החלטות בדרגת "אחישנה", מקדם את עצמו ליציאה משליטת פרעה. ואז הוא אינו נדרש לעבור דרך הייסורים הגופניים, כלומר, המכות על הרצון ליהנות שלו, והמשברים השונים שאנחנו מרגישים עכשיו בעולם ושעדיין צפויים לנו אם נמשיך להתקדם בדרך הטבעית ההיסטורית (בעיתו).

הייסורים שלו הופכים כבר להיות בדרך "אחישנה", ייסורי אהבה. הרי הוא משתוקק להגיע להשפעה, משהו הפוך מהאהבה העצמית, ומבקש שהבורא, האור העליון, יחליף את ההנאות שלו – ובמקום ליהנות בצורה אגואיסטית, הוא יוכל ליהנות מהשפעה. כך האדם מתקדם.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 15.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עבדות מרצון לאהבה
מסיכה, אני לא מכיר אותך!
להגיב לרמזים של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest