דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבדות מרצון לאהבה

עבדות מרצון לאהבה

בדרך האור האדם בעצמו שולט והופך להיות חופשי. הוא רוצה בעצמו להיות עבד ה', אך הוא הופך להיות עבד ה' רק במידה שבה הוא מבקש להפוך להיות תלוי בהשפעה, בתענוג שקיים בהשפעה. הוא בעצמו בוחר בזה, ולכן העבדות ברצון להשפיע היא למעשה החופש.

עשוי להיראות לנו שהוא מוכר את עצמו. כאילו הוא נשאר אותו העבד, רק עובר משליטת פרעה שבה הוא היה נתון מלכתחילה, מלידה, לשליטת הבורא.

אך למעשה אין הדבר כך. הרי בכל פעם הוא בוחר בעצמו האם למסור את עצמו לעבדות לבורא ולהתרחק מפרעה, וחייב בכל צעד לבדוק, לברר ולבקש את המעבר הזה מעבדות אחת לשנייה.

הנקודה הזאת, שממנה הוא מבצע את הבחירה, נקראת קליפת נוגה, שליש אמצעי דתפארת. זוהי נקודת החופש שלנו. הכול מבוסס רק על הבקשה של האדם עצמו, וחשובה ביותר "היוזמה שלנו מלמטה". מפני שהבורא לא התכוון לברוא אדם-רובוט שנמצא בדרגות הדומם, הצומח והחי, ומבין רק את ההנאה העצמית שקובעת את כל החיים שלו.

הבורא רצה לברוא את ה"אדם", "הדומה" לעצמו, כדי שבדרגה הזאת הוא יקבע בעצמו מי הוא רוצה להיות, ממה הוא רוצה ליהנות (בניגוד לכל שאר הדרגות המשועבדות: דומם, צומח וחי).

אני קובע ומחליט בעצמי שאני רוצה להימצא תחת שליטת ההשפעה. אמנם הכוח הזה מנהל אותי, אך לפי רצוני החופשי! ולכן, אני נקרא לא רק העבד שלה, אלא גם שותף, חבר אהוב, משפיע. העבד אינו יכול להשפיע לאדונו, הוא פשוט מבצע את פקודותיו.

אך האדם בעצמו משתדל להעביר את עצמו משליטה אחת לשנייה, וזאת כל עבודתו בכל המדרגות הרוחניות. היא אינה מסתיימת עם בריחתו מפרעה.

הוא עוד יידרש להפוך את הרצון של פרעה לרצון של השפעה, ואחר כך לממש אותו באופן מעשי, כלומר לעלות מדרגת הבינה לדרגת הכתר. זוהי עבודה גדולה, והיא כולה חופשית לחלוטין. הרי האדם מקבל חופש לא רק מהרצון האגואיסטי שלו, אלא גם מהרצון להשפיע.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 15.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
סיום עבדות מצרים
מסיכה, אני לא מכיר אותך!
החופש נולד מתוך האהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest