דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סיבת הימצאותנו בעולם הזה

סיבת הימצאותנו בעולם הזה

הסיבה היחידה להימצאותנו בעולם הזה, היא חובתנו לגלות את הבורא במשך קיומנו כאן. זאת הגדרתה של חכמת הקבלה, שיטת גילוי הבורא לנבראים בעולם הזה. וכל עוד הנבראים לא יגלו את הבורא, העולם הזה ימשיך להתקיים. כי כל אחד מאיתנו מרגיש את המציאות הזאת עד שהוא מגלה את הבורא בכל רצונותיו. בדיוק לשם כך קיים העולם.

לכן, בסופו של דבר, אנחנו מגיעים לעבודת ה', כלומר לגילוי שלו. גילוי הבורא הוא הגילוי של תכונת האהבה וההשפעה שהיא הפוכה מהטבע שלנו, הפוכה ממה שאנחנו רואים מסביבנו ומגלים בתוכנו.

גילוי הטבע של הבורא אפשרי אך ורק לפי הדרישה, החיסרון, הרצון שלנו. לכן, בזמן לימוד חכמת הקבלה האדם מתחיל להרגיש שחסר לו גילוי הבורא, כוח ההשפעה והאהבה. האם יתכן שזה יקרה, שפתאום אני ארצה לאהוב את הזולת, וארצה להשפיע לו?

האם יתכן שאני אצפה שכתוצאה מכל העבודה שלי, כל המאמצים שלי, אני אוכל לאהוב את כולם, את כל הטבע הדומם, הצומח, החי ובני האדם! האם אני מסוגל להגיע לחיסרון לאהוב את כולם בלי להתחשב בעצמי ובלי קבלת תענוג לעצמי? איזה מצב, אילו תנאים הבורא צריך לארגן לי כדי שאני ארצה את זה?

בלתי אפשרי לתאר שדבר כזה יכול לקרות. הרי אני יכול לאהוב רק את מה שגורם לי תענוג. אני אוהב דגים או ממתקים, אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, מושכלות. אבל בלתי אפשרי לתאר כיצד אני יכול לאהוב משהו שאינו מביא לי תענוג.

אני מרגיש את הרצון שלי ריק לגמרי בלי לקבל בתוכו שום תענוג ואפילו מרגיש ייסורים מהריקנות, מהשפלות ומהאכזבה. האגו שלי נפגע, אני מרגיש מרוקן, כל התוכניות שנובעות מהטבע האגואיסטי הקודם שלי נהרסו. אני מרגיש שאין לי עתיד בתוך הרצון לקבל שלי. המצב הזה יותר גרוע ממוות, קריסת כל התקוות, ממש ייסורים בלתי אנושיים כמו ייסורי איוב.

אז אני מבין שלא אוכל להפיק שום הנאה מהמצב הזה. אבל אם למרות זאת, למעלה מכל זה, אני בכל זאת משתוקק להשפעה ולאהבה, לפעולות לטובת הזולת, אז הפעולות הללו באמת תהיינה על מנת להשפיע! במקרה כזה, אני יכול להיות בטוח שהרצון האגואיסטי שלי לא יקבל כלום. כי אני לא מצפה לשכר בעתיד, אלא חושב רק על הפעולות שמסתיימות במישהו אחר ומתממשות שם.

והגאווה שלי לא צריכה לקבל הזנה מהביצועים שלי, כמו גיבור הגאה בכך שמקריב את עצמו. כי גם זה שכר ואפילו גדול מאוד. כלומר, אף אחד אינו יודע מה עשיתי ואפילו אני בעצמי איני יודע זאת. מונעים ממני כל הזדמנות הקטנה ביותר לקבל פיצוי כלשהו בתוך האגו שלי. זה נקרא השפעה, למצב כזה עלינו להגיע.

זה קורה בהדרגה, על ידי שינויים שמתרחשים בנו. עכשיו המצב הסופי הזה נראה לנו מופשט מאוד ובלתי אפשרי, אבל למעשה הוא מאוד מעודד. במידת ההתקדמות, האדם מגלה את התנאים הנחוצים להתקדמות הרוחנית, ובהם הוא מגלה הזדמנות להגיע להזדהות עם הבורא, להיות באותו המצב, באותה המחשבה, ובאותו הרצון. הוא שולט דווקא בכוח הזה ומקיף את כל הבריאה.

אם האדם עושה שינוי פסיכולוגי פנימי בתוכו ומעדיף להנות מהשפעה, אז הוא מגלה את המצב הזה. ואת כל היתר אנחנו כבר נדע במקום. בכל מקרה, כל החיים האלה וכל העולם הזה כבר מקבלים משמעות.

מתוך ההכנה לשיעור, 02.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מטרת החיים היא גילוי הבורא
אומנות גילוי הבורא
האם אני רוצה בגילוי הבורא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest