דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סופרמרקט כמחיצה על עולם אין סוף

סופרמרקט כמחיצה על עולם אין סוף

שאלה: אם רוב היום אני מוכרח לעסוק בבעיות הגשמיות שנופלות עליי מכל הצדדים, האם אני צריך ליצור על פניהן כוונה נכונה או שהכוונה שייכת רק למה שקשור לקבוצה, לחברים, לקנאה, תאווה וכבוד הרוחניים?

תשובתי: צריך לראות כיצד כל העולם הזה נעלם, הופך למחיצה על עיניי הלא מתוקנות, שמאחוריה מסתתר כל העולם אין סוף, הבורא.

העולם הזה הוא הסתרה על העולם הרוחני. ולכן כל העיסוקים שלי בעולם הזה: הבעיות בעבודה, בבית, בסופרמרקט, בבית המשפט – אני צריך לתפוס כהכרחיות בצורה מוחלטת ושחייבות להתגלות בפניי כדי שדרכן אני אראה את עולם אין סוף.

שאלה: אני משתדל בדיוק בצורה הזו להתייחס לחיים, אך נראה לי שמזה אני מקבל עוד יותר בעיות. כיצד עליי לקשור את כל הבעיות הארציות האישיות עם העבודה הרוחנית, עם הקבוצה, עם החברים, ולא עם חיי השגרה?

תשובתי: זה לא אומר שמגיעות אליך יותר בעיות, אתה פשוט מגלה תכונות עדינות יותר, מדויקות ומפורטות יותר.

את כל הבעיות צריך לראות כמכלול אחד, בלי לחלק לפנימיות וחיצוניות. רק שהיחס אל העולם החיצוני צריך להיות הפוך, שונה בהשוואה ליחס לפנימיות, לקבוצה. אך מאחורי כל הבעיות מסתתר הבורא.

מדוע החיים שלנו מתחלקים לשניים, לקבוצה ולכל מה שמחוצה לה? זה מפני שהכלי הכללי מחולק לשני חלקים: חלק המכוון ישר לבורא (ישר-אל, "ישראל") ולכל היתר ("אומות העולם").

לכן סובב אותנו עולם גדול: החומר הדומם, הצמחים, בעלי החיים וכל האנושות, ובנוסף לכך, יש חלק קטן, ישראל, הקבוצה.

הקבוצה נמצאת בסביבה של כל יתר האנושות ומנהלת את חייה הפרטיים. היא עוסקת בעבודה חיצונית כלפי העולם, ומלבד זה יש לה את החלק הפנימי, את הניצוצות הרוחניים שרוצים להתחבר.

את כל זה ניתן לבנות בצורת עץ היררכי, בצורת פירמידה. אך כל הפירמידה הזאת מנוהלת על ידי האור, שמטרתו להביא אותה מצורת קונוס – לחיבור הכללי, לעיגול, לנקודה אחת.

מאחורי כולם צריך לראות את הבורא, הוא קושר את הכול לאחד, הרי הוא אחד. אך את הקבוצה לא צריך לערבב עם העולם, זה רק יבלבל.

צריך לבקש חיבור, דבקות וכתוצאה מהדבקות צריכה להיווצר הרגשה מתוקנת של כל המתרחש. אם כואבת לי הרגל, אני לא מבקש לרפא את הרגל שלי, אני מבקש לתת לי להידבק בבורא. וכתוצאה מהדבקות הזו יתוקנו כל המומים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לא הגיוני, אבל עובדה
הגיע הזמן להגיע לשורש הבעיה ולפתרונה
אל תסגור בפניך את הדלת לעולם הטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest