דף הבית / משבר עולמי / סופיזם וחכמת הקבלה

סופיזם וחכמת הקבלה

דעה: קנאים דתיים צמאי דם, נחשבים כאיום העיקרי על קיום הציביליזציה המודרנית. מחבלים איסלמיים רבים שגרמו לטבח רווי דם באירופה, השתלבו בצורה הטובה ביותר בחברה האירופאית. אחד המחבלים המתאבדים בבריסל למד הנדסת אלקטרוניקה, ואחר כך הפך לזה שהרכיב את הפצצה והרס חיים. הטייסים שחטפו מטוסים וביצעו את פעולות הטרור ב – 11 לספטמבר 2001 בארה"ב, היו יוצאי מדינות ערב עשירות, קיבלו מלגה מוגדלת וחיו חיי הוללות עם ידידוֹת ואלכוהול במסיבות בהמבורג.

אחד מאלה שגרם לטבח במערכת העיתון הפריזאי Charlie Hebdo היה מועמד לבחירות במחוזו. ייחודיותם של המחבלים המודרניים, היא לא העוני והדחייה החברתית. לפני הליכתם למוות, הם היו אנשים שהשתלבו בחברה, כדורגלנים, אבות למשפחות, סטודנטים, סוחרים.

מדובר על פעילות של חסידֵי הפרשנות הקיצונית של האיסלם, השתוקקות לעליונות וטוהר דתי. האימאמים שמכוונים לקיצוניות ערכו בקנאות תעמולה של שנאה כלפי אורח החיים האירופאי, כלפי צורות רכות של האיסלם הסוני ושידרו ברדיו לכל המדינה. נשלחו קרוב ל – 500 לוחמים מבלגיה לסוריה. עמוד השדרה של המחתרת האיסלמית הקיצונית מבוסס כל כך, שהלוחמים שלו כבר מתכוונים לפוצץ תחנת כוח גרעינית במרכז אירופה.

תגובתי: בחברה המודרנית אין במה להחליף בינתיים תנועה קיצונית, שממלאת את החיים בעולם הזה, שנותנת פרספקטיבה של חיים נצחיים, מלבד מאשר בהפצת חכמת הקבלה לחוגים רחבים בחברה. חכמת הקבלה מאפשרת לגלות חיים עליונים כאן ועכשיו, היא דורשת מהאדם מאמצים פנימיים, אבל בעזרת ארגון נכון, איכות המאמצים מוחלפת בכמות המשתמשים. מדובר הרי על מסות ועל עבודתם לגילוי של העולם העליון והבורא. עדיין לא הגיע הזמן להפיץ את חכמת הקבלה בצורה נרחבת וברורה, במיוחד בקרב חוגים קיצוניים של האיסלם, אבל בקרוב התנועה הזאת תדעך ואז אפשר יהיה, אפילו בקרבם, לגלות את תוכנית ההתפתחות של העולם. יכול להיות, שהפצת רעיון של איחוד ואהבה בין כל בני האדם תתרחש בחברה המוסלמית לא כהפצה של רעיון חכמת הקבלה, אלא כתחייתו של הסופיזם (גרסה מוסלמית של חכמת הקבלה).

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest