דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוף-סוף הגיעה עת לעשות!

סוף-סוף הגיעה עת לעשות!

התיקון של הנשמה השבורה התחיל מאדם הראשון ונמשך כמעט ששת אלפים שנה עד ימינו. אנחנו נמצאים בשלב האחרון והוא מיוחד בכך, שבו התיקון צריך להימשך עם ההבנה והמודעות של המוני אנשים, כלומר, הנשמות שבהם התלבשו ניצוצות מהשבירה.

בכל אלפי השנים הללו מאדם הראשון ועד ימינו עברו תקופות שונות, כאשר הנשמות היתקנו בכל מיני צורות – באופן אישי, כלומר, בקבוצות קטנות. הקבוצה הראשונה נוצרה על ידי אברהם ונקראה "ישראל" (ישר-אל).

אבל היום אנחנו נמצאים בתקופה מיוחדת שנקראת על ידי המקובלים "הדור האחרון". הרי דווקא עכשיו עלינו לממש את חכמת הקבלה בצורה מעשית, כלומר, לצרף את כל האנשים לתהליך התיקון.

זאת התכונה המיוחדת של התקופה האחרונה של התיקון, שחייבת להיגמר בכמה שנים או בכמה עשרות השנים הקרובות, תלוי במאמצים שנעשה. עד כה ההנהגה העליונה פעלה כלפינו בצורה הכרחית, וכמעט לא הייתה לנו האפשרות לזרז את ההתפתחות או לשנות את המועדים.

הכול התגלה מלמעלה למטה: בניית בית המקדש הראשון – חורבן, בניית בית המקדש השני – חורבן, וכך עד לסיום של הגלות האחרונה.

אבל מרגע זה והלאה, אחרי שובו של עם ישראל לארצו, התחיל השלב האחרון של התיקון, שדורש הבנה, מודעות, והצטרפות של כל האנושות לתהליך. נכללים בזה לא רק אנשים נבחרים אחדים וקבוצות קטנות, אלא בסופו של דבר, כל העולם חייב להצטרף. על זה כתבו המקובלים, וזה מתגלה מתוך הצורה שהמערכת העליונה בנויה. אחרי שכל העולם יצטרף לתהליך, אנחנו נזכה לתיקון שאליו אנחנו משתוקקים.

לכן לא מספיק לנו רק ללמוד. הלימוד אמור למשוך אלינו את המאור המחזיר למוטב ולחזק את האדם בפעולות שלו במדרגה שבה הוא נמצא. אם לא תהיה עבודה עם הקהל, שהיא החשובה ביותר, אין טעם ללמוד את חכמת הקבלה. הרי, המימוש שלה הוא דווקא בזה שאנחנו בצורה מעשית מרחיבים את המעגל שלנו יותר ויותר.

ההתרחבות, ההתפשטות הזאת בכל הכיוונים – זאת פעולה הנחוצה בהכרח. היא ייחודית ואינה מאפיינת אף תקופה קודמת של קיום היהדות. החוכמה הזאת תמיד הייתה נסתרת, חבויה, האנשים שלמדו אותה התאספו במקומות צנועים ולא בולטים כדי לא למשוך תשומת לב ולא להתבלט. זאת אומרת, היא התקיימה בצורה הפוכה לגמרי מכל הדתות האחרות.

אבל כעת המצב הוא הפוך, התקופה שלנו היא שונה לחלוטין ואנחנו חייבים להראות מה היא הדת האמיתית ומה הוא הייעוד של האדם בעולם הזה.

המקובלים חלמו להתחיל בעבודה הזאת בכל הדורות, אבל אז עוד לא הגיעה העת לעשות. רק בזמנינו זה נעשה אפשרי.

מתוך השיעור על הנושא "חשיבות ההפצה", 19.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בעולם שלנו קובעת הכמות
כל נר מחזק את אור האבוקה
גאווה עבור המשימה שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest