דף הבית / חכמת הקבלה / סוף למיתוסים הישנים על חכמת הקבלה

סוף למיתוסים הישנים על חכמת הקבלה

שאלה: המכרים שלי אומרים לי שמסוכן ללמוד את חכמת הקבלה, מפני שאפשר להשתגע. האם זה באמת כל כך מסוכן וממה צריך להיזהר בלימוד?

תשובתי: בהקדמה ל"תלמוד עשר הספירות", הספר העיקרי בלימוד חכמת הקבלה כתוב, שהמקובלים הפיצו בכוונה את השמועה על כך שמסוכן ללמוד את חכמת הקבלה, מפני שלא רצו שאנשים יבואו ללמוד. כך חכמת הקבלה הייתה מוסתרת מזמני חורבן בית המקדש וכמעט עד זמננו.

זה חייב היה לקרות, מפני שהאנושות הייתה חייבת להתפתח, ועם ישראל היה חייב לעבור את הגלות. גלות, זה גם כן ניתוק מחכמת הקבלה, מידיעת המערכת, שקיעה בחושך. לכן היינו אלפיים שנה בחושך, ועד היום קיים המיתוס הזה על חכמת הקבלה. אבל הוא הופץ על ידי המקובלים עצמם, כדי להרחיק את האנשים מחכמת הקבלה עד בוא זמנה.

ואילו היום הכול דווקא להיפך. כפי שכל העולם שלנו התהפך, כך גם היחס לחכמת הקבלה. המקובלים כותבים שמימינו והלאה כולם חייבים לגלות את חכמת הקבלה ולראות מה היא נותנת לעם ישראל. כי בלעדיה לא נוכל להתקיים הלאה ולפתור את הבעיות שלנו.

לכן, אין מה לפחד, אפשר לפתוח את הספר וללמוד. יש המון ספרים שמתאימים למתחילים, לגברים ולנשים.

שאלה: כך יוצא, שבשנים האחרונות האנושות הגיע לשלב בה חכמת הקבלה צריכה להיות נלמדת על ידי כולם? מקודם זה לא היה כך, ואפילו היה קיים איסור על הלימוד שלה. אבל היום האנושות נמצאת בכזה מבוי סתום, שהמוצא היחיד ממנו זה ללמוד על החיים שקיימים מעבר לגבולות האלו?

תשובתי: זה דווקא אותו המוצא שמתגלה לנו על ידי לימוד חכמת הקבלה, שמוציא אותנו מהמבוי הסתום בו אנחנו נמצאים עכשיו.

שאלה: למה אתה מתכוון במושג "מעבר לגבולות" החיים?

תשובתי: אלה חיים מעבר לגבולות של הקלקול שלנו, חיים בעולם מתוקן. העולם ממשיך לפעול לפי החוקים שנקבעו, שום דבר אינו משתנה, חוץ מהיחס שלנו. חכמת הקבלה מסבירה לנו כיצד לנהל את הכוחות ואת רשת הקשר בינינו, כדי שכולם יתחברו בצורה נכונה.

אנחנו מגיעים ביחסים בינינו לכזאת הרמוניה, לכזה איחוד, שמגלים בינינו כוח מיוחד שעוזר לנו להתעלות מעל לחיים האלה שבתוך הגוף ורק למענו, ולהתחיל להרגיש את החיים בדרגה יותר גבוהה. באופן כזה, אנחנו יוצאים מעבר לגבולות של העולם הזה, החיים האלה.

שאלה: האם לא צריך להיות בשביל זה חכם גדול?

תשובתי: זה נגיש לכל אחד. בבית שלנו יש מקרר, תנור, מיקרוגל, האם אתה יודע כיצד הם פועלים? אבל אין זה מפריע לך להשתמש בהם.

באופן זהה ישנם מקובלים-חכמים, שיצרו את השיטה, כמו מיקרוגל. וישנם בני אדם רגילים, שמספיק להם רק ללמוד להשתמש בו. כל אחד צריך במידה כלשהי ללמוד אותה, בדומה לאיך שאנחנו צריכים לדעת כיצד מיקרוגל עובד, על איזה כפתורים ללחוץ ואיך לשנות את המצבים.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103, מתאריך 15.2.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest