דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סולם ההצלה שהורד מהשמיים

סולם ההצלה שהורד מהשמיים

Laitman_2011-10-12_9229.jpg

כך בעל הסולם מתחיל את מאמרו "הדור האחרון": "משל לחברה רעבים וצמאים התועים במדבר, והנה אחד מהם מצא מקום ישוב בכל טוב, התחיל נזכר באחיו האומללים, אמנם כבר נעתק מהם הרבה עד שלא ידע מקום המצאם. מה עשה, התחיל לצעוק בקול גדול ולתקוע בשופר, אולי ישמעו חבריו הרעבים והאומללים את קולו ויתקרבו אליו ויבואו ג"כ לישוב ההוא המלא מכל טוב".

מדובר על הספרים המיוחדים שמצאנו, שמסבירים את חוקי הטבע, שיכולים להורות את הדרך לדור האבוד שלנו, שתועה במדבר.

בימינו מתגלה, שהאנושות באמת אבודה ואין לה שום מורה דרך. ישנה סכנה גדולה שמפני שאיבדנו את הכיוון, אנחנו נִפתח במלחמות נוראיות, מתוך הייאוש, כפי שזה כבר קרה בעבר. לכן כל כך חשוב להבין שקיים ספר וקיימים אנשים שמסוגלים להוביל את האנושות אל המטרה היפה.

מעניין שהספר הזה לא מכיל הוראות שמסבירות כיצד להתגבר על הדרך הזאת, שאותה נצטרך לעבור מלמטה למעלה. הוא לא נותן שום הסברים שיעזרו לי להבין מה אני צריך לעשות ומה אקבל עבור כל צעד שעשיתי, בדומה להוראות שימוש של איזושהי מכונה, שבה לא צריך לחשוב הרבה, אלא רק לבצע פקודות.

להיפך, הספר כתוב "מלמעלה למטה" – מעולם אין-סוף עד העולם הזה. הוא מתאר את המערכת העליונה, ולא ברור בשביל מה אנחנו צריכים אותה? לא היה עדיף לכתוב עלינו, על האדם, על האדם הראשון וכל מה שקורה איתו? אבל ברגע שמתחילים לדבר עליו, ההסברים הופכים להיות מעורפלים ומסתיימים מהר מאוד.

איפה ההוראות הברורות, איפה הסכֵמה של שבירת הנשמה שלי: לאילו מקומות היא נפלה ואיפה אני צריך לחפש את השברים שלי? איך אני צריך לאסוף אותם ולהרכיב אותם יחד? איך לבדוק שלא טעיתי? למה לא כתוב על זה שום דבר?

אם אנחנו צריכים להביא את העולם לתיקון, מדוע אי אפשר ללכת לקראתו בדרך הגיונית והכרתית, כשאנחנו בודקים את הצעדים שלנו, צעד אחר צעד, בהתאם להוראות הברורות שמגולות לפניי? אבל במקום לתאר לי כל צעד מלמטה למעלה: איך לבצע אותו ואיך לבדוק אותו, אז להיפך, מספרים לי איך השתלשלו העולמות ממעלה למטה. ומה תהיה התועלת מכך שאדע מה קורה שם בגלגלתא, ע"ב, ס"ג…

אני רוצה לדעת איך נשבר האדם הראשון, היכן נמצאים חלקי הנשמה השבורה שלי, איך אני יכול לראות אותם, לאסוף אותם, לחבר אותם, להדביק אותם, לבדוק האם עשיתי נכון. לזה אין לנו שום הוראות. אנחנו לא יודעים היכן נמצא אותו החומר שאיתו אנחנו צריכים לעבוד, כלומר, היכן למצוא אותו ומה לעשות איתו.

למה זה נעשה כך? – העניין הוא, שהיינו רוצים להתקדם ברוחניות בדיוק כמו בגשמיות, עם אותם הכלים. אני רוצה לבדוק הכול, להבין הכול, לקרוא את ספר ההוראות ולבצע. דבר כזה אפשרי אם אני פועל במישור שלי ועובד עם הרגש והשכל, עם הרצונות והתכונות שלי.

אבל אם אני צריך לעלות למדרגה הבאה, נדרשת כאן גישה שונה לגמרי. תחילה אני צריך להכיר את הרע של המצב הנוכחי שלי ואת העתיד הטוב של המדרגה הבאה, כלומר את התכונה שלה ושל כל מה שקורה בה. למרות שאני לא מבין את הטוב שלה, אלא להיפך, אני מגלה שהיא הפוכה מכל מה שיש לי עכשיו, כלומר נוגדת את כל התכונות והערכים הנוכחיים שלי.

בצורה כזאת אנחנו צריכים להכין את עצמנו: לבזות, מתוך הבנה ברורה, את המדרגה הנוכחית, בהשוואה לגדלותה של המדרגה הבאה, ולבחור את התכונות שלה במקום את התכונות שלי. אני צריך להגיע להכרת הרע של הרצון לקבל שלי באופן מקסימלי ולהעריך ככל האפשר את תכונת ההשפעה. על אף שהיא לא נראית לי חשובה כל כך בכלים הנוכחיים שלי, ואני יכול להעריך אותה רק דרך הכלים של החברה.

ואז עליי להשתוקק למאור המחזיר למוטב, שמגיע מהמדרגה השלישית. אני עובד כלפי המדרגה העליונה הבאה שלי, שנקראת עבורי "אלוקים", ורוצה לקבל את האור מהמדרגה העליונה עוד יותר, המדרגה שמעליה. כשם שמלכות מעלה מ"ן לז"א, והוא מעלה אותו עוד יותר למעלה, לאבא ואמא, למקור האור. וכך גם אנחנו צריכים לעבוד.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הדור האחרון", 19.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הספר עבור התועים במדבר
ללמוד לחיות ללא שקר
בית אוצר במדבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest