דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הספר עבור התועים במדבר

הספר עבור התועים במדבר

הכול כבר מסודר עבור העבודה הנכונה שלנו. אבל אם אנחנו מסתכלים על ההתקדמות שלנו מנקודת מבטם של הרגש והשכל הנוכחיים שלנו, המוכּרים לנו מהעולם הזה, אנחנו רואים שאין לנו שום דבר. זאת כל הבעיה.

אנשים שאינם שייכים לעלייה הרוחנית, עשו לעצמם תורה אחרת, שאותה אפשר להבין, לקיים, לדרוש עליה שכר, ואפילו לערוך מבחנים ולספור את הדפים שנלמדו. ואילו אדם שמשתוקק לרוחניות, תמיד ניצב מול הלא נודע, מול הבלתי אפשרי, מול מה שמנוגד לרצון ולשכל שלו, ולכן הוא זקוק לאמונה, כלומר לכוח ההשפעה, שנמצא מעל לכוח הקבלה.

זה נקרא "אמונה למעלה מהדעת". כך מתבצעת ההתקדמות הרוחנית, ועל זה נאמר: "דעת תורה הפוכה מדעת בעלי בתים".

זוהי הדרך עבור אלה שמצאו את ה"ספר". אבל ישנם עוד הרבה חברים שתועים במדבר וסובלים מחייהם האומללים, ומשתוקקים להיטיב את מצבם. הם אינם משתוקקים להשגה רוחנית ולעלייה למדרגה הבאה, המדרגה העליונה, אלא פשוט רוצים לסדר לעצמם חיים טובים באותה המדרגה שבה הם נמצאים עכשיו. וצריך להתייחס אליהם כמו שכתב הרמב"ם: "כשמלמדים את הקטנים ואת הנשים וכלל עמי הארץ, מלמדים אותם כדי לקבל שכר. עד שתרבה דעתם ויתחכמו חכמה יתירה, מגלים להם רז זה מעט מעט".

גם הם יתקדמו, ומתישהו יידלק ויפרוץ בתוכם הניצוץ שמסתתר עכשיו עמוק בפנים. ובינתיים צריך ללמד אותם לפי מידת הרצון שלהם, למען המטרות שמובנות להם, עד שהם יתקרבו.

יהיה נדמה להם שהם פועלים למען מילוי האגו שלהם. אבל מפני שאנחנו מלמדים אותם, וכל האור הנסתר, המחזיר למוטב, עובר דרכנו אליהם – לאט לאט תגיע אליהם החכמה והסודות יתחילו להתגלות להם. בצורה כזאת כל האנושות תתקדם אל המטרה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הדור האחרון", 19.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
סולם ההצלה שהורד מהשמיים
תן להם לרכוש ניסיון
מסנן רב-שכבתי לפני הכניסה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest