דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוכה בחצר וגם בלב

סוכה בחצר וגם בלב

שאלה: האם הבנתי נכון את ההסבר שלך, שבנוסף לסוכה שאנחנו בונים בחצר, עלינו לבנות אותה גם בתוך הלב?

תשובתי: בהחלט. והעיקר זה לבנות סוכה בתוך הלב. הרי בניית הסוכה בחצר זה מנהג בלבד.

לבנות סוכה בתוך הלב, זאת אומרת, לסדר את הרצונות, הכוונות, המחשבות, ההשתוקקויות, הדאגות והחרדות, התודות, התפילות, את כל מה שיש לי בפנים, כאשר מבדילים את זה מהרצונות הגופניים, הבהמיים, הדאגות, לקיום הגשמי.

עליי להבדיל לחלוטין את החלק הגשמי שלי מהחלק הרוחני. החלק הגשמי הוא דאגה לאוכל, שינה, להוליד צאצאים – כל הדאגות של האדם הרגיל. ואילו החלק הרוחני הוא, בשביל מה אני חי, מה מטרת הקיום שלי, מה משמעות החיים. כדי להשיג את משמעות החיים, אני חייב לבדוק אילו רצונות בתוכי שייכים למטרה הזו.

חלק מהרצונות המוקדשים להשגת מטרת החיים, נקראים "נשמה". האדם כולו, הוא רצונות. אך ישנם רצונות גשמיים, גופניים, ששייכים לעולם הזה, כמו אצל כל חיה, וישנם רצונות שהם מעל הקיום הגשמי: "מה הטעם בחיי?", "מי מנהל אותי?", "מה יהיה איתי?", "מתי החיים האלה ייגמרו?", "האם נגזר עליי לחיות אותם סתם כמו בהמה או שיש משהו מעל זה?".

חכמת הקבלה מסבירה, שהאדם צריך לעלות למדרגה אחרת, מעל הקיום הגשמי. במשך החיים האדם חייב לעלות לדרגה הבאה, להתחיל לחיות בגובה הבורא. המדרגה הבאה מושגת הודות לרכישת התכונות השפעה ואהבה, מה שמאפשר לראות מציאות שמעל לעולם הזה, לראות עולם של כוחות, מציאות אין סופית שבה אין זמן, תנועה, מקום, חיים ומוות.

אנחנו מגיעים להתפתחות ללא הגבלה שנקראת "העולם הבא". וכל זה מתרחש עוד בחיינו בעולם הזה, כאן ועכשיו. כמו שנאמר: "עולמך תראה בחייך". אנחנו חיים בתקופה, שבה כל אדם במידה והוא רוצה בכך, יכול להשיג זאת.

לפתח בתוכי תכונות של השפעה ואהבה, כלומר לפתח את הנשמה, זה נקרא לבנות "סוכה" בתוכי. לשם כך עליי לברר את הרצונות הקיימים בתוכי שקשורים יחד ונמצאים בדרגות שונות של השפעה וקבלה.

כל הרצונות הללו הם רק לגבי היחס לאחרים ומכוונים מחוץ לי. אף רצון אינו מכוון כלפיי. כאשר אני משווה את הרצונות הללו – מי קרוב יותר לחסד, מי יותר להתגברות, מי מוגבל יותר או פחות, אני בונה מעין מעטפת סביב הנשמה שלי, שדומה לסוכה.

שאלה: אני בודק את כל מערכת היחסים שלי עם האנשים האחרים, ומהיחסים הללו אני בונה את הדפנות ואת הסכך של הסוכה שבליבי?

תשובתי: במובן מסוים, זה נכון, אבל זה לא כזה פשוט. נדרש זמן רב כדי לגלות את הרצונות שלי ולראות מה הם באמת. לאחר מכן, כאשר אני קורא בספרי הקבלה, אני רואה שאני בנוי בדיוק לפי מה שכתוב בהם, ואז בהדרגה נבנית בליבי סוכה כהתלבשות חיצונית של מערכת היחסים הזו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 440, 02.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מגורים ארעיים תחת שמיים פתוחים
מזמין את אור התיקון שיבוא להתארח
יותר צל, מאשר אור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest