סוד ספר התורה

ספר הזוהר. פרשת ויקהל, אות רי"ז: "סוד ספר התורה ביום הזה. כמ"ש, ויקראו בספר בתורת האלוקים מפורש, ושום שכל ויבינו במקרא".

סוד ספר התורה מתגלה לנו אך רק בינינו. אם נוכל ליצור בינינו מרחב, שמצד אחד ייקבע על ידי גודל השנאה בינינו, שמרחיקה אותנו זה מזה, ומצד שני, ניצור מעל לשנאה קשר בינינו. ואז השנאה תיתן לנו את כוח ההתנגדות, ה"נַגָד", והקשר בינינו ייתן לנו את ה"זרם", שאותו אנחנו מעבירים דרך הנַגָד.

ועל בסיס ה"נגד" עם ה"זרם" שזורם דרכו, מתגלה העבודה: אפשר לסובב מנוע, אפשר לחמם ואפשר גם לקרר, וכן הלאה. שני הכוחות המנוגדים הללו, שפועלים זה כנגד זה, יכולים להביא לנו תועלת. הכול תלוי בסוג ההתנגדות שמתגלה בינינו: הדחייה, השנאה, הריחוק. הם הרי מתגלים בצורות שונות בכל רגע. האגו כל הזמן מתפרץ, ומתגלה בכל מיני צורות מנוגדות. אנחנו אמנם רוצים כל הזמן להישאר כביכול באותה האהבה, באותו החיבור, אך מפני שהאגו כל הזמן משתנה, גם היחסים שלנו עוברים שינויים.

האור נמצא במנוחה מוחלטת, אך הרצון לקבל שלנו כל הזמן משתנה ומתגלה באופנים שונים, ללא כל הפסקה ומנוחה. ולכן אנחנו כל הזמן מגלים מצבים חדשים, שנקראים "פרצופים". לכן, אם אנחנו רוצים לגלות את הסודות של ספר הזוהר או של ספר התורה, נוכל לגלות אותם רק בקשר בינינו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 31.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
האדריכל של הבורא
קֵצֵר שמוביל לאהבה
ʺאין זמנים בתורהʺ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest