סוד נגלה

Laitman_2010-11-23_8256.jpg

בעל הסולם, "מאמר לסיום הזוהר":

"אף התורה כן, שהיא כולה מחשבותיו של הקב"ה, היא בדומה לחבל, שזרקו הקב"ה אל בני האדם, להצילם ולהוציאם מן הקליפות. וקצהו של החבל סמוך לכל בני האדם, שהוא סוד התורה הנגלית, שאינה צריכה שום כוונה ומחשבה."

שאלה: כיצד יתכן שתורת הנגלה אינה דורשת כוונה?

תשובתי: הבורא זורק לנברא, לאדם, "חבל" – 125 מדרגות, או 620 מצוות (רצונות) או "אורות נרנח"י". כל זה אותו הדבר. ובנוגע למושגים של "נסתר ו"נגלה", הם תלויים בנקודת המבט שממנה מסתכלים. למעשה, המונחים האלה אינם חשובים, תעזוב אותם כדי שהם לא יבלבלו אותך. אתה נמצא בתחילת הדרך ויש לך במה להחזיק: בקבוצה, במורה בספרים. דווקא בהם אתה יכול לגלות את הקשר שלך עם הבורא.

באופן כללי העבודה הנכונה עם המורה, עם הקבוצה ועם הספרים נקראת "תורה", מה שאומר: הוראה, שיטה, הדרכה. כך, יש לפניך את כל הדרוש וצריך רק להשתמש בצורה נכונה באמצעים האלו.

מלבד זאת, אל תחשוב שהקבוצה, המורה והספרים דרושים רק היום ואחר כך הם ייעלמו לאן שהוא. כל צעד שלך קדימה אתה תעשה בתוכם. אהבה ושנאה, הכול יתגלה לך בהם.

אתה תמיד תזדקק למורה, בלבוש גשמי או כ"פרצוף רוחני". במדרגות הרוחניות זה לא חשוב. הרי מורה זה תמיד "פרצוף" עליון יותר מעליך.

בכל פעם הקבוצה תהיה המדרגה הבאה שלך והמורה – מדרגה שמעליה, או ג' הספירות הראשונות שלה. כתוצאה מכך, אם אתה רוצה לקבל משהו מהמורה אתה יכול לעשות את זה רק דרך הקבוצה.

ובכן המערכת שאתה משתמש בה בצורה נכונה כדי לתקן את עצמך ולהגיע להשתוות הצורה עם הבורא נקראת "תורה". ודווקא עכשיו היא מגולה לך, בצורת הפרצופים של החברים בצורת קבוצה והפעולות שלה.

בתמונה הזו אין עדיין את המרכיב הרוחני, אין כוונה אלטרואיסטית, אולם גם כוונה אגואיסטית בשלב הנוכחי מתקבלת.

כמובן שלא יכולות להיות פעולות שהן בכלל ללא כוונה, אלא אם מדובר על אדם בעל הפרעה נפשית או על תינוק, במקרים אלה הטבע עצמו קובע את המתרחש. כל היתר פועלים בצורה מכוונת מתוך חשבון לרווח אגואיסטי. לחשבון הזה "על מנת לקבל", בעל הסולם קורא היעדר כוונה, כוונה נכונה בעל מנת להשפיע.

באופן כללי, דרך ההשגה הרוחנית מתחלקת לארבעה שלבים: "סוד", "דרש", "רמז" ו"פשט". וכאן חשוב להבין ש"תורת הנגלה" זה לא "פשט". להיפך, אנחנו מתחילים מהסוד, מהמעט הגלוי לנו בנקודה ההתחלתית.

באופן עקרוני, באיזה אופן, כאשר אני לא נמצא בעולם הרוחני, אני יכול לבצע פעולות השייכות אליו? כיצד מתוך המצב הנוכחי אפשר "להכניס את היד" לתוך המימד הרוחני ולפעול שם במשהו? לשם כך נתנו לנו מערכת כזו: מורה, ספרים, קבוצה. למעשה, זה משהו גדול הרבה יותר: הרי מאחורי הספרים עומדים המקובלים והמערכת שהם יצרו, שממנה הם פועלים עלינו. מאחורי המורה גם עומדים אלה שהיו מלמדים אותו ונמצאים איתו בקשר. והקבוצה, זו מערכת שצריכים לתקן. כך שהעבודה שלנו בקבוצה לפי ההוראות המדויקות היא היא "תורת הנגלה".

מתוך שיעור לפי מאמר לסיום הזוהר של בעל הסולם, 05.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד להכיר את הבורא?
מהסוד לפשט
כוונה ללא כוונה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/Vu3xN

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest