דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוד הכרכים הנעלמים של ספר הזוהר

סוד הכרכים הנעלמים של ספר הזוהר

ספר הזוהר. פרשת "אמור", סעיף 140:

"בפסח שבעה ימים, ובסוכות שבעה ימים. שלמות השמחה של סוכות ביום אחר, בשמיני עצרת. ובשבועות, למה לא נמצאים בו שבעה ימים ? הרי שבועות הוא זמן מתן תורה, החשוב מכל. פסח קו ימין, סוכות קו שמאל, שבועות קו אמצעי, הכולל בתוכו ב' הקווים. א"כ, יותר מאשר בהם, היה צריך להיות בו שבעה ימים."

פסח, שבועות, יום כיפור, ראש השנה, כל המועדים ובכלל כל ימות השנה, זה מדרגות של הסולם הרוחני. 6,000 שנה (כל תקופת תיקון העולם) מתחלקות לשלוש תקופות, כל אחת מהן 2,000 שנה, כאשר מתגלים כלים, רצונות, חב"ד, חג"ת, נה"י, או עולמות בריאה, יצירה, עשיה. הנשמות שנמצאות בעולמות האלה פועלות כך, שהן עולות יחד עם העולמות האלה לעולם האצילות. בעלותן לעולם האצילות הן משיגות את המועדים המיוחדים האלה, את השבתות וימות השבוע. לכן מדובר כאן על מצבים רוחניים, והזוהר מסביר, מדוע בשבועות אין שבעה ימים כמו בפסח.

צריכים להבין, שספר הזוהר שהגיע אלינו, מורכב מחלקים וקטעים נפרדים ששרדו, לפעמים כאלה שההסבר נקטע באמצע ויותר אין שום דבר. זה כל מה שנשאר לנו. בהתאם להשגחה העליונה אנחנו לא צריכים יותר.

מחברי ספר הזוהר עשו הרבה יותר. הם כתבו אולי 100 כרכים, את כל מה שהם החדירו, הכניסו, גילו ופעלו בכל מערכת הנשמות. בעל הסולם והרב"ש מסבירים, שחכמי התלמוד הכינו לנו את המערכת הזאת בכזו צורה, שעכשיו האור פועל דרכה, אנחנו ניזונים ממנה ולא צריכים להקדים את ההתפתחות הרוחנית שלנו בחיי צער. אותו הדבר עשו גם מחברי הזוהר.

גם בעל הסולם כתב הרבה ספרים ושׂרף אותם. אז במה התועלת? התועלת היא במה שהוא השקיע במערכת עצמה, הוא הכין לנו את כל המערכת לתיקון. אותו הדבר גם מחברי הזוהר. מכל הספר הזה הגיעו אלינו רק פרשנויות על התורה וגם לא על כולה. בעוד שבספר היה הרבה יותר, הייתה פרשנות על ספר נביאים, ועל ספר כתובים, על כל התנ"ך. אבל לנו אין את זה. הם כתבו, והחלקים האלה נעלמו מפני שהיו שייכים רק לתיקון המערכת עצמה. ואנחנו מקבלים את זה, כאשר מגלים את המערכת. כך הכול עובד.

כך גם בחיים הרוחניים של האדם, חלק הולך מייד לתוך המערכת וחלק מתגלה. כך זה גם בפעולות שלנו, חלק מתגלה וחלק נסתר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 20.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הזוהר הוא מערכת הקשר עם השלמות
הספר
על שפת הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest