דף הבית / יחסים / סוד האיחוד זכר ונקבה – חלק ד'

סוד האיחוד זכר ונקבה – חלק ד'

מדוע הופר האיזון בחיי המשפחה?

שאלה: מה מפריע לזוג נשוי לנהל את הטבע האגואיסטי שלהם? הרי שניהם רוצים להיות מאושרים במה שהם יוצרים ביניהם.

תשובתי: בני זוג לגמרי לא מבינים היכן הם נמצאים, אלו כוחות משפיעים עליהם, למה בעולם הגשמי הכול מתחלק לזכר ונקבה? בעולם שלנו היחסים בין הנברא לבורא מוטבעים במשהו ביחסים בין המינים, למרות שגם בזכרים וגם בנקבות קיימות גם תכונות כאלה וגם כאלה.

ובכל זאת, אנחנו לא יכולים להגיע לשום קשר זה עם זה. אנחנו רואים שבאותה מידה שבה אנחנו מתפתחים מבחינה אגואיסטית מדור לדור, להיפך אנחנו מתרחקים זה מזה. נדמה לנו שבזמנינו אנחנו יכולים להתקרב מינית זה לזה, להבין יותר גם את אלה וגם את האחרים. אבל לא כך הדבר. האגו שמתפתח מעורר בנו התנגדות ודחייה גדולים עוד יותר. במהלך כל ההיסטוריה של האנושות נשים וגברים תמיד ידעו איזה גורל יועד להם. הגבר צריך להשיג לחם והאישה צריכה לנהל את הבית.

בית זה האישה, היא אחראית על ניהול משק הבית, על גידול הילדים, ואילו הגבר חייב לספק את כל צורכיהם. בני הזוג  הבינו שבאופן כזה הם מחלקים את התפקידים שלהם וכך נשאו בעול החיים. זה נבע מאופי חיי המשפחה, סבים וסבתות, אבות ואימהות נתנו להם דוגמה כזו.

פתאום, לפני קרוב ל – 100 שנה כל זה החל להישבר למעשה בכל המדינות. וזה לא תלוי אם המדינה מתקדמת או נכשלת. קרע זהה מתרחש בכל הקהילות המסורתיות, האורתודוקסיות ואפילו בקהילות אסלאמיות פנטיות.

תוכנית הבריאה מביאה אותנו לכך שאנחנו לא יכולים לעשות כלום. האגואיזם עד כדי כך גדל, שאנחנו כבר לא יכולים להשאיר את האישה בבית, כדי לחנך ילדים ולבשל, והגבר יוצא לעבוד. היום זה כבר בלתי אפשרי, לכן אנחנו שואלים את עצמנו: "איך ממשיכים לחיות?".

כאן מגיע גילוי של חכמת הקבלה, כדי להסביר לנו מהי מערכת היחסים הנכונה בין גבר לאישה, מפני שהיום אי אפשר להשיג אותה באותה צורה כמו בעבר.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.03.2019

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest