דף הבית / קבלה ומדע / סודות הבריאות של הגוף החברתי

סודות הבריאות של הגוף החברתי

מתוך מאמר דעה בנושא מדע: "לאחרונה פונים אנשים רבים, בבתי החולים באירופה, לקבלת עזרה עם התקפי חרדה, פחד, דאגה, חוסר ביטחון מהעתיד. הביטחון הכלכלי לא יכול להגן מפני בעיות אלו, הקשורות להרס של ערכים אנושיים.

שינויים גלובליים מביאים לשינויים בתודעה ובהתנהגות האדם. אדם שעבר טראומה חברתית-פוליטית סבור שהתנאי העיקרי להישרדות הוא היכולת לא לעורר תוקפנות. אדם שעבר טראומה מנסה להסתיר את הרְגשות שלו, הוא סבור שרק אטימות מלאה יכולה לספק לו שקט נפשי, ביטחון והצלחה. אבל טקטיקה כזאת של התנהגות היא חסרת תועלת בזמנים של התפתחות העולם הגלובלי: בכל מקרה, את האדם יגדירו לפי אתרים במחשב, מעגל המכרים שלו, למי הוא מתקשר, מה הם המסלולים של ההתקדמות שלו בחיים, הוא חי כמו ב"בית מזכוכית".

הפחד נדחק החוצה רק על ידי דבר אחד: משמעות החיים. והעיקר בחיים זו האהבה. קיימת תלות ישירה בין כוח החיות, משמעות החיים, המטרה והערכים של האדם. הפתרון לבעיות הפסיכולוגיות, הן רק במישור הזה. בעיות רבות בעולם מצביעות על כך, שדרושה פלטפורמה שונה במהותה, השקפה אחרת על החיים ועל הגישה הפסיכולוגית. הבעיות הסוציאליות, מחלות הנפש, הן תוצאה של הפרת היחסים ההדדיים הבריאים בין בני האדם. דווקא שיקום של היחסים וערכי החיים, צריך להיות בראש סדר העדיפויות של הפסיכותרפיסטים. לשם כך, צריך לתת הגדרה מדויקת של מהי רוחניות.

הרוחניות זה מצב של אחדות פנימית של האדם עם העולם הסובב, הרגשה והבנה של הקשר ההדדי של כל היצורים שנבראו כמו ילדים וחלקיקים של הבורא, השלם היחיד. הרוחניות נותנת לנו מצב והרגשה של אושר. כשההרמוניה הזאת מופרת, מופיעות המון בעיות ומחלות. הבריאות הנפשית, היא היסוד לבריאות הפיזית, הפסיכולוגית והסוציאלית. התחושה של האחדות הפנימית זה עם זה הולכת ופוחתת, לכן אנשים הפכו ליותר אומללים, למרות שמבחינה כלכלית הם יותר מסופקים. הגוף החברתי הופך להיות חולה כשהיחסים הבריאים בין בני האדם נהרסים. אפשר להשוות זאת, לכבד, הכליות, הקיבה, שהפסיקו לשתף פעולה זה עם זה. ולהיפך: החברה הופכת לבריאה וחזקה, כשכל אחד דואג לאינטרסים של האחרים, כמו לאינטרסים של עצמו. 

בכל שנה יותר ויותר מדענים מגיעים למסקנה, שהעולם שסובב אותנו מבוסס על עיקרון הולוגרפי. עיקרון הולוגרפי של היקום מסמל, שכל חלק של הבריאה מכיל בכל רגע בתוכו מידע מלא על כל מה שקיים. המדענים קבעו, שכל תא של הגוף בכל רגע של זמן מכיל מידע מלא על כל הגוף, ובזכות זה ניתן מכל תא בודד לברוא ולגדל גוף שלם. והקשר הזה קיים בין כל מה שקיים, כל בני האדם ובעלי החיים. אנחנו חלקים של איחוד חי וקיים, למרות שבראייה פיזית, אנחנו סבורים באופן שגוי שאנחנו נבדלים זה מזה. התוצאות של המחקרים של מדענים בני זמנינו, מורים על כך שאנחנו מהווים חלקיקים בלתי נפרדים ממערכת אנרגטית-מידעית אחת, שהכי נכון לקרוא לה א-לוהים.

המהות של כל הדתות, כל הלימודים הרוחניים, מסתכמת בשינוי צורה מאגוצנטריות (אהבת בצע) לאהבה. אגוצנטריות (אגואיזם, אהבת בצע), זו דאגה לרווחה עצמית. אהבה זו דאגה לרווחת האחרים. אנחנו, חלקים של איחוד חי, אנחנו תמיד מקושרים זה עם זה כחלקים של גוף אחד שנקרא א-לוהים, למרות שבראייה פיזית תופסים את עצמנו כנפרדים. כשאנחנו גורמים סבל לאחרים, אנחנו בעקיפין גורמים סבל לעצמנו, כחלק מהגוף שגורם נזק לחלק אחר, כך אנחנו מזיקים לעצמנו. 

הרוח הצרכנית של ימינו, זו מחלה של הנפש, מחלה של חברה. בריאות הנפש היא בלמצוא אושר בשירות האחרים. חברה צרכנית, זו חברה של אנשים אומללים, הגוף נהרס כשנהרס חילוף החומרים בגוף, וחילוף החומרים בגוף החברתי, זה היחסים בין בני האדם. למה הסוציאליזם התפרק? מפני שהיה איסור על א-לוהים. אנשים יכולים ללא מאמצים מיוחדים לשמור על יחסים אנושיים זה עם זה, כל עוד הם יודעים לפחות מבחינה תיאורטית שהם נצחיים, שהם נשמה ולא גוף. אפילו אם הם לא מקדישים את עצמם באופן רציני לא-לוהים, אך רק אחדים מקדישים את עצמם למשל, בני המשפחה שלהם, אבל יש להם ידע על ייעודם ועל א-לוהים. הסוציאליזם זה טוב, רק אם יש א-לוהים. לזה אנחנו צריכים לחזור עכשיו. התא בגוף מתקשר עם הגוף לא באופן ישיר, אלא דרך אותם התאים שמקיפים אותו. כך גם אנחנו משרתים את א-לוהים לא באופן ישיר, אלא דרך החלקיקים שלו, שמקיפים אותו".

אני סובר, שהאדם החושב מגיע באופן עצמאי לאותן התוצאות שעליהן מדברת חכמת הקבלה כבר אלפי שנים, רק שהוא לא יוכל לגלות את שיטת תיקון האדם, אלא רק מהו הקלקול שלו ומהו התיקון הרצוי. מפני שהתיקון מגיע על ידי האור העליון (אור מקיף), בו שולטים רק לומדי חכמת הקבלה. ואפילו להבין את העיקרון של עבודת האור המקיף, לא מסוגל מי שלא לומד את חכמת הקבלה, התיקון צריך להתבצע קודם כל על מי שלומד את השיטה.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest