דף הבית / יחסים / אני והנשמה הכללית

אני והנשמה הכללית

שאלה: מצד אחד, כולנו נשמה אחת ומקושרים בינינו לגוף אחד. מצד שני, אז מיהו אני, עם האופי האישי, הטעמים וההרגלים שלי? אני לא קיים?

תשובתי: עכשיו אתה קיים רק בצורה גשמית, כמו כל גוף בהמי בעולם הזה. אם אתה רוצה להכיר את עצמך בצורתך האמיתית, אתה צריך לעלות לדרגה יותר עליונה, שבה אתה קיים בצורה האמיתית, שם, איפה שהרוח שלך, ולא הגוף הבהמי.

אם אתה תשיג ותכיר את זה, אז תשיג גם את העולם העליון, דרגת קיום חדשה, שבה אתה מקושר עם כולם, משפיע על כולם וכולם משפיעים עליך, ברגשות ובשׂכל, בהשפעה הדדית טובה זה לזה. שם אתה קיים, בכך שמשפיע טוב על כל חלקי המערכת, שנקראים נשמות פרטיות, שמקושרות ביניהן עד שמרכיבות נשמה אחת, מערכת אחת.

בעל הסולם כותב במאמר "שישים ריבוא נשמות": "באמת אין בעולם יותר מנשמה אחת. ואותה נשמה מצויה בכל בני ישראל, אצל כל אחד ואחד בשלמות. כי הרוחני לא יבוא בחיתוכים וחילוקים, שזה דווקא מגדרי הגשמיים. אלא מה שאמר שיש שישים ריבוא נשמות וניצוצי נשמות, נראה שזה מתחלק בכוח גופו של כל אחד ואחד. דהיינו, בתחילה הגוף חוצץ ומונע זוהר הנשמה ממנו מכל וכל, ולפי המידה שנזדכך, באותו השיעור מאירה הנשמה כללית עליו".

אנחנו נמצאים במצב, שבו כולנו מחוברים יחד לנשמה אחת, וחוץ מהנשמה האחת הזאת אין שום דבר. אבל זה בתנאי, שאנחנו מרגישים את הנשמה האחת הזאת, את הקשר שלנו בינינו. אנחנו קיימים בתוך הקשר הזה, אבל לא מרגישים אותו, מפני שכל אחד שונא את האחר, דוחה אותו. 

ולכן במקום הנשמה האחת הזו שמחברת אותנו יחד, שבה אנחנו מרגישים חיים מושלמים ונצחיים, במקום זה אנחנו מרגישים משהו שונה, הפוך, את העולם שלנו. עולם נובע מהמילה "נעלם". אנחנו כביכול נמצאים בהסתרה, בחושך, ונדמה לנו שאנחנו קיימים בעולם גשמי שבו יש טבע דומם, צומח, חי ובני אדם, ואנחנו נמצאים במאבק תמידי זה עם זה. אבל כל זה רק נדמה לנו. זה נקרא "עולם מדומה", העולם שלנו, שבו במקום נשמה אחת אנחנו מרגישים את עצמנו בעולם מדומה, שמופיע עכשיו לפנינו. וכל זה מפני שבינינו שולטים כוחות רעים, רצונות, יחסים. במידה שבה נחזור ליחסים טובים, נגלה שהעולם הזה לא קיים, ושהכול זה נשמה אחת ואנחנו נמצאים בתוכה במצב נצחי ומושלם.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 18.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest