דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נשמתך העולה לבינה

נשמתך העולה לבינה

שאלה: בהסבריך אתה מנסה להקפיד על המכניקה של העולמות העליונים, המתוארת בתלמוד עשר הספירות, ועדיין אינני מבין זאת…

תשובתי: אינני יכול להתייחס לזה בהקפדה כיוון שיש כאן הרבה פרטים שאינכם מסוגלים לזכור. הבעיה היא שאדם מסוגל לזכור רק התרשמויות ולא סתם פעולות מכאניות. אפילו אותם הוא מתרגם לרגשות ורק אז זוכר. למרות שנדמה שהזיכרון שייך לשכל, אך בתוך תאי הזיכרון נשארים מצבים רגשיים.

לדוגמא, אתה מזין מידע כלשהו לזיכרון של מחשב, שהוא תוצאה של חוויות רגשיות שלך, כיוון שהחומר שלך הוא רגש. הוא מבחין בטוב וברע בהרבה הבחנות שונות. כשאתה מזין את המידע הזה לזיכרון, אתה נותן הגדרה להתפעלות שלך, אחרת היא לא תוכל להיקלט בזיכרון. עליך להקצות מקום מסוים בזיכרון, לתת שם, לתת הגדרה. כך זה מוגדר בזיכרון שלנו.

למרות שהזיכרון הוא מכני הוא מאחסן הרגשות. אם אתה מתחיל להיזכר באירוע מהעבר הרחוק, אז מתחילות לצוף בך רגשות שנשכחו ואתה נזכר בריח כלשהו, צליל… לכן, אם מעולם לא הרגשנו את העולם הרוחני, איננו יכולים לזכור את המידע הזה. מסיבה זו בעל הסולם כעס כל כך שפגש את המקובלים הירושלמיים שניסו לשנן את התורה בצורה מכאנית, בע"פ, וחשבו שכך הם ממצים את העניין.

איננו פועלים כך. אנחנו מנסים ללמוד את תלמוד עשר הספירות, תע"ס, אך איננו מודדים את ההתקדמות שלנו באמצעות כמות הידע, אלא באמצעות ההרגשות שלנו! מה אתם יכולים לדעת אם לא מרגישים את המילים, כפי שנאמר: "טעמו וראו כי טוב ה'". האם אתם יודעים את משמעות המילים הללו, האם הרגשתם פעם את משמעותן? אם לא, אז הידע שלכם אינו שווה פרוטה.

אנחנו לומדים במטרה למשוך את המאור המחזיר למוטב! הרצון שלנו להבין את הכתוב בספר הזוהר ובתלמוד עשר הספירות נותן לנו אפשרות להתקשר עם החומר. איננו מבינים מה זאת ה"תרדמה של ז"א" או ה"מעלה מ"ן לבינה", בינתיים, בשבילנו אלה רק מילים. לכן, כל חכמת הקבלה בינתיים היא חכמה ריקה עבורנו, אך היא יוצרת בסיס לרצון, יוצרת הכנה וסיבה לגילוי. אתה רוצה לגלות, כיוון שמסופר עליך, על המתרחש בתוך נשמתך!

מי עולה ממלכות לז"א ולבינה? – נשמתך עולה, מקבלת שם מילוי וחוזרת למטה! כל הפעולות הללו קורות בתוכך כעת, אלא שאינך מרגיש מה זה! מדוע פתאום יש לך כזו השתוקקות? – מתעורר בך גן רוחני – רשימו.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 07.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
קפוץ וקפא
השכחה המצילה
תדרשו הרגשה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest