דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נשים הן ערובה להצלחה

נשים הן ערובה להצלחה

כנס חרקוב. שיעור מס' 4.

שמעתי מנשים שהן תוהות: "כיצד אנחנו יכולות ללחוץ על הגברים?". ואני סבור, שנשים צריכות לעזור ולא ללחוץ, לא במילים אלא על ידי הרצון שלהן, על ידי שתיקה רועמת.

בכלל, קבוצת נשים חזקה מהווה ערובה להצלחה. היא מייצבת את קבוצת הגברים. כך גם האישה, הבית, מייצבים את הגבר והוא לא "זז" לשום מקום, בכך שכבר יודע, כיצד עליו לנוע בזרם החיים. זוהי "משקולת" טובה שתלויה על רגליו: היא מועילה, היא נחוצה, היא הכרחית.

התוספת הזאת פועלת טוב מאוד בכל המקרים. אנחנו אפילו לא מתארים לעצמנו, עד כמה היא דרושה עבור מקובל. לכן אני מציע לאלה שאינם נשואים לפתור מהר את העניין הזה. לנשים לא מפריע אם הן לא נשואות, אף על פי שאם יש אפשרות… אבל לגברים זו חובה.

אני מדבר במלוא הרצינות. רצוי, מאוד רצוי, למי שרוצה להתקדם קדימה, ליצור לעצמו משפחה. זה מייצב את הגבר, זה עוזר לו. כן, הוא מקבל תוספת נטל, אבל הנטל הזה הוא הכרחי. זה דווקא מאותם המשאות שאותם אתה לוקח על עצמך, כדי להתקדם על ידם קדימה. לכן תתייחסו לכך ביתר רצינות.

עכשיו, כמה מילים על שיתוף הפעולה ההדדי בין קבוצות הגברים והנשים. הקבוצה הנשית עוזרת, היא יכולה יחד עם הגברים לערוך את אותם האירועים. היא יכולה למעשה להשתתף בכל האירועים, בכזאת צורה, כדי לא להפריע לגברים ולא לקבל מהם הפרעות. כלומר, עדיף לא להתערבב. כשנמצאים בבניין אחד ומתאחדים במעגלים, אנחנו לא מתעניינים במה שקורה מאחורי גבינו.

החיבור והאיחוד של הנשים צריך להיות נשי. בקבוצת הנשים, חוץ משאלות רגילות, צריכות להתעורר גם שאלות ייחודיות לנשים: "באיזה אופן, בכל זאת, לעזור לגברים שלנו כדי שהם ירגישו אחריות יתר בחיבור ביניהם?".

אני זוכר את המילים של אשתי, היא סיפרה לי על זה ואני נדהמתי מאיפה יש לה את זה! באותו רגע לא הייתה לי מחשבה כזאת. אני סיפרתי לה על הבעיות השוטפות והיא אמרה: "אתם צריכים להתחבר ביניכם עם כוח חדש". לי אין פתרון כזה, ופתאום דרכה אני ממש שומע קול מלמעלה. זה מגיע מהבורא, דווקא דרך החלק הנשי, ולכן למעשה כדאי להקשיב לנשים.

חשוב מאוד לבנות יחס כלפי העולם וסידור נכון בין החלק הגברי והנשי בכל קבוצה: משפחה, קבוצת נשים, קבוצת גברים ואנושות.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס חרקוב, 18.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נקודות מגע
המקשר בין גבר ואישה

הנשים מגדלות את הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest