דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נשאר לנו הצעד האחרון

נשאר לנו הצעד האחרון

שאלה: מדוע נאמר שהמערכת מושלמת אם אני חסר בה?

תשובתי: מערכת העולמות שהתפשטה מעולם אין-סוף עד העולם שלנו היא שלמה. חסר בה רק האור. היא נמצאת במצב הקטנות, יש שם רק את המינימום ההכרחי לקיום: היא מתמלאת באור דחסדים בלבד.

ואם אנחנו מקבלים רצון לחיות, אנחנו צריכים להתכלל במערכת הזאת. אנחנו מהווים את המלכות, שהיא החלק האחרון של המערכת. ולמלכות הזאת ישנה רק נקודה אחת שדרכה אנחנו יכולים להיכנס למערכת ולהביא אליה את הרצון שלנו. לא מדובר על הרצון האגואיסטי של אדם מסוים, אלא על הרצון לחיבור, כלומר, הרצון להשפיע.

אם אני מכניס לתוך המלכות את הרצון להשפיע, כלומר, אם אני והחברים רוצים להתחבר כאיש אחד בלב אחד – אז הרצון הזה הוא כבר לא הרצון הפרטי של כל אחד אלא הרצון המשותף שלנו. הוא נקרא "תפילת רבים", והוא נקלט במלכות הזאת.

במקרה כזה, היא הופכת להיות הספירה העשירית מכל הספירות, שלפניה יש ט' ספירות, חמישה עולמות, ואנחנו מהווים את הנקודה האחרונה, המלכות של כל העולמות.

ולשָם אנחנו מכניסים את הרצון שלנו לחיבור, כלומר להשפעה, ובכך אנחנו מפעילים את ט' הספירות הראשונות, את תכונות ההשפעה. הן מתחילות להשפיע עלינו בהתאם לחיסרון שלנו להשפעה, וכך הן מתקנות אותנו.

וכך הספירה האחרונה, המלכות, הופכת להיות רצון להשפיע ומפעילה את כל הט' ראשונות, את כל העולמות העליונים, ומתחברת איתם יחד בזיווג אחד, בחיבור אחד למערכת אחת.

בצורה כזאת אנחנו נכנסים לתוך המערכת העליונה ומתחילים להכיר אותה. ואז אנחנו מתחילים להשיג בפועל את כל מה שאנחנו קוראים ב"תלמוד עשר הספירות": עתיק, אריך אנפין, הפעולות שלהם, אבא ואמא, זו"ן שעולים ויורדים, שיתוף הפעולה בין החלקים השונים של הפרצופים הרוחניים. כשאנחנו קוראים למשל בתע"ס על "עתיק", על "אריך אנפין", על איך שהם פועלים, "מזלין", "צלם"… אנחנו רואים את כל היחסים האלה בין השורשים הרוחניים שלנו, מכירים אותם, ויכולים כבר להתחיל להפעיל אותם מתוך הכרת המערכת הזאת.

זה כמו שבעולם שלנו האדם מכיר את המערכות: זה הסופר, זה הבנק, זה אני, זאת העבודה שלי, זאת המשפחה שלי, אלה הקרובים, אלה הרחוקים וכן הלאה. כך אני מתחיל להכיר את המערכת העליונה ולהתקדם בה.

ואז ספרי הקבלה הופכים להיות עבורי כספרי הוראה ולא כסגולה. כמו שקניתי, נניח, מכונת כביסה, ואני פותח את ספר ההוראות וקורא כיצד להפעיל אותה. כך אני פותח את "תלמוד עשר הספירות" ורואה כיצד להפעיל את המערכת העליונה.

ואני יכול להסתדר אפילו בלי הספר, כמו שנאמר, "נשמת אדם תלמדנו". גם בלי הספרים אני יכול להכיר את המערכת הזאת ולהשתלב בה.

וכל זה – ממש לפנינו! נשאר לנו הצעד האחרון.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 04.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מההתחלה ועד הסוף
אני ותשע הספירות הראשונות שלי
פעם נוספת על התכללות הדדית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest