נר חנוכה, סמל לאור

שאלה: למה הסמל של חג החנוכה הוא נרות דולקים? גם בחגים אחרים נהוג להדליק נרות, ובכלל הם נוכחים בתרבויות רבות.

תשובתי: הנר הוא סמל של אור, סמל של כוח פיזי ורוחני, שממלא אותנו ונותן להרגיש את עצמנו למעלה מגבולות במרחבים בלתי מוגבלים. אנחנו שוכחים את הגוף שלנו, לא מרגישים שהוא מגביל ולוחץ עלינו, אלא להיפך, כאילו מרחפים באוויר.

שאלה: למה בחנוכה נהוג כל יום להוסיף עוד נר, כך שבסוף החג הם הופכים לשמונה נרות?

תשובתי: עם כל יום שעובר, אני מקבל ספירה חדשה, דרגה רוחנית חדשה: ממלכות עד בינה. וחנוכה זה עדיין לא הסוף של ההתפתחות שלנו, אלא רק חלק ממנה. לכן יש לחג שם כזה "חנוכה", כלומר "חנייה", מהמילים "חנו-כה". כך אנחנו משיגים חלק מהעולם הרוחני, חלק לא גדול יחסית, כשאנחנו משתחררים מההפרעות, מ"היוונים" שבתוכנו ומתחברים בינינו. ולאחר מכן יש עוד חלק של תיקון, מחנוכה עד פורים. בפורים אנחנו משיגים את גמר התיקון השלם, והופכים לבעלי בתים של כל העולם העליון.

שאלה: למה בחנוכה נהוג לאכול סופגניות?

תשובתי: הסופגניות מסמלות את ה"שמן", אור, חנוכה זה חג של אור. כשאנחנו משיגים את האיחוד הראשון בינינו, אנחנו מרגישים עד כמה שזה לא היה בכוחנו, אלא נעשה בעזרת הכוח העליון שמימש בנו את החיבור הזה. ולכן הסמל של החג זה האור, האור שנמצא מעלינו, כמו האור של השמש, האור של החיים, האור של השמן בוער. אם אנחנו היהודים נתחיל במלחמה למען האיחוד שלנו, מבלי לשים לב לכל האויבים החיצוניים, ונשתוקק להתקרב זה לקראת זה, אז פתאום יבוא אלינו אור מלמעלה ויחבר אותנו. ואז בעזרת הכוח העצום שיתגלה בינינו, נוכל להתגבר על כל ההפרעות, לנצח את כל הפחדים, השנאה, דאע"ש וכל מיני אינתיפאדות. הכול בידיים שלנו, והכול ומסתכם בכוח האיחוד שלנו. לכן כל התורה מספרת רק על איחוד, זהו התנאי הראשון ביותר לקבלת התורה, האם אנחנו מוכנים להתחבר "כאיש אחד בלב אחד" כדי לקיים את הכללים "מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך" ו"ואהבת לרעך כמוך". הכול מכוון רק לאיחוד, כי דווקא בתוכו אנחנו מגלים את העולם העליון שלנו שמיועד לנו. כמו שנאמר: "עולמך תראה בחייך", מפני שכבר בחיים האלה אנחנו מתחילים להרגיש את הרוחניות ולחיות בשני העולמות.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 6.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest