דף הבית / קבלה ומדע / טבע / נקודת מפנה חדה בהיסטוריה

נקודת מפנה חדה בהיסטוריה

אנחנו חיים בעולם שמשתנה במהירות רבה, אשר עוברים עליו גלים של צונאמי, רעידות אדמה, אסונות אקולוגיים, חום קיצוני, הגירת פליטים וכולי. היום סוגרים על אירופה מאות אלפי פליטים מהמזרח התיכון, ומחר תתרחש רעידת אדמה איפשהו בהודו ומשם לכיוון צפון ינהרו גלים של מיליוני בני אדם.

אנחנו רואים שהמצב יכול להשתנות במהירות רבה. קודם היה נדמה לנו שההגירה של מאסה כזאת של בני אדם ממקום למקום, דורשת זמן ממושך ותכנון מדוקדק. ופתאום אנחנו הופכים להיות עדים, לאיך שעשרות ומאות אלפי בני אדם קמים כמו גל צונאמי שמגיע מהאוקיינוס לכיוון החוף.

העולם שלנו משתנה לנגד עינינו. אנחנו נמצאים בתוך זרם בעל עוצמה אדירה, זרם שמושך אחריו את כל האנושות ומוריד אותה יותר ויותר מטה ביחס לרמת החיים הקודמת שהייתה, אבל יחד עם זאת הוא בונה ומוליד איזו מדרגה חדשה. כתוצאה מזה, אנחנו מרגישים כיצד אנחנו נופלים לתהום וכל העולם שהורגלנו אליו נהרס, נהרסים החיים הקודמים. יחד עם זאת, נולדים חיים חדשים.

צריך לחשוף את שתי המגמות הללו, כדי להבין על ידי אילו אמצעים אפשר להביע את הדרמה הזאת של המאה: הרס ומוות של העולם הישן ולידה בתוכו של העולם החדש. כך זה תמיד קורה בטבע ולא יכול להיות אחרת. עד שהדור הקודם לא ימות, לא ייוולד הדור החדש. כך גם משתנות העונות. אחדים רואים במה שמתרחש מוות, אבל אני רואה חיים חדשים. בוא לא נחשוב על מה שהיה ומת, אלא על החדש שעומד להיוולד. האנושות נמצאת עכשיו בתהליך של צירי לידה, כך שיוצאת מתעלת הלידה, דרך המעבר הצר ביותר שמוחץ אותנו מכל הכיוונים. צירי הלידה דוחפים אותנו מאחור ומושכים מקדימה, כך שמחייבים אותנו לנוע ללא הפסקה. אנחנו נוכחים בלידתה של מדרגה חדשה, במצב החדש של האנושות.

במהלך ההיסטוריה היו הרבה תקופות קריטיות וקשות, ממש תקופות של לידה. לכן אני מביט אל העתיד בתקווה ושמחה, למרות שזה נורא קשה. העולם החדש לא ייוולד עד שלא תמות מחצית מהעולם הישן. אנחנו רואים שהטבע הדומם נהרס, סוגים רבים של בעלי חיים וצמחים נכחדים ובני אדם מתים. לא ידוע מה יהיה איתנו בתנאים של שינויי אקלים קיצוניים ואסונות. אבל זה מאפשר לידה של סוג חיים חדש.

אנחנו יוצאים מהעידן הקודם, מהדור הקודם, מכל ההיסטוריה שהאנושות עברה, ונולדים בעולם חדש. ולכן אנחנו מרגישים לחץ, צירי לידה, מאבדים את כל הידע שנצבר, את הטעם, התרבות, החינוך, המסורות. אפילו המדע יתחדש. האדם כביכול ייוולד מחדש, כל החומר ייראה כחדש. אהבה, מערכת יחסים זוגית ויחסים בין הורים וילדים, הכול ישתנה עד בלי הכר. איננו יודעים לקראת איזה עולם אנחנו הולכים, אבל אפשר לנחש ולחזות איזה עולם הוא יהיה: איך ייראו משפחות עתידיות, האם נרצה להוליד ילדים, האם הילדים יישארו בבית או שיחיו אחרת לגמרי?

איך נתפוס את העולם, איזו אווירה תהיה בחברה, איזה תרבות, חינוך, מערכת יחסים, סטנדרטים של יופי, אילו שירים? הכול חווה מהפכה אמיתית. אי אפשר עדיין לתאר במדויק את התמונה של העולם העתידי, אבל אפשר להיות בטוחים שהעולם ישתנה לחלוטין ואין בכוחנו לעצור זאת. השינוי נובע מתוך הטבע ומושך אותנו אל תוך עצמו, מבלי לשאול לרשותנו. העולם החדש צריך אוטוטו להיוולד, אז בואו נעזור לעצמנו להיוולד בעולם החדש, ניתן יגיעה כדי לפרוץ החוצה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "לגלות את עצמך", 18.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest