דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודה המכילה בתוכה אינסוף

נקודה המכילה בתוכה אינסוף

photo_rav_gh70_185.jpg

הכל מתחיל מנקודה שחורה, שנוצרה "יש מאין", שעליה משפיע האור העליון ומפתח את הנברא. כל ההתפתחות מלבד אותה הנקודה "יש מאין", מגיעה מהאור, מהכוח הפועל בנברא, בחלק המופעל.

אז מהיכן מגיעות התכונות השונות כל כך שיש בכל אחד מאיתנו? מהאור! נקודת הבריאה "יש מאין" היא רק נקודה. אך הבורא בהיותו מחלק את היחס שלו למיליארדי נבראים שונים, ולאחר מכן בהיותו מחבר אותם בחזרה על ידי סוגים שונים של קשרים, כך שכל אחד מתחבר עם כל אחד מ-7 מיליארד, רוצה להביע את עצמו בחומר שנברא "יש מאין".

הוא לא היה יכול להביע את עצמו בשום צורה, אלא רק בעזרת הכפלה מרובה של נבראים קטנים, שכל אחד מהם נברא בדרך מיוחדת במינה שלא חוזרת באף אחד אחר.

כל נברא מגיע לתיקונו האישי, כשהוא מבטל בתוכו את אותו החלק "יש מאין" ורוצה להיות מורכב באופן מוחלט מתכונות "יש מיש" שבעזרת זה הוא יכול להתחבר עם האחרים. ובכך הוא מגדיל את ה"יש מיש" שלו מאותה הנקודה הקטנה, שניתנה מהבורא עד אינסוף, עד גובה הבורא עצמו.

באיזה אופן אותה הנקודה הקטנה שהופיעה מאין, שנוצרה עם יחס בגודל של נקודה, כמעט אפסי לבורא – מגיעה לגילויו? אני מתחבר עם כל הנקודות האחרות (הרצונות), בביטול ה"יש מאין", שלי, ובזכות זה גדל ה"יש מיש" שלי עד גודלה של כל הבריאה שאני מחבר לעצמי.

כלומר בזכות החיבור הזה אני יוצר מנקודה כלי רוחני שלם, "יש מאין" המלא ביחס אינסופי של הבורא "יש מיש" לכולם. זה אפשרי רק בעזרת ההכפלה של חלקים קטנים כל כך, כשכל אחד מהם מתחבר עם כולם וכולם נכללים כך זה בזה באופן רב דרגתי.

אחד מתחבר עם השני, לאחר מכן שני אלה שהפכו להיות כאחד מתחברים עם השלישי והכל בפנים ביניהם, ואלה שלושה כאחד עם עוד מישהו וכו'. כלומר זה לא פשוט החיבור שלי עם כל האחרים, זו מערכת קשרים בעלת רמות רבות, ורק בזכותה הבורא יכול להביע את עצמו בתוך הנברא הכללי בסיום העבודה הזאת בגמר התיקון.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 26.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נוטלים יוזמה מהאור
מבט על הבורא מנקודת הנברא
ה"לגו" הרב-מימדי של הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest