דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נצטרך לצאת מהפינה שלנו לקראת האנשים

נצטרך לצאת מהפינה שלנו לקראת האנשים

אנחנו חייבים לקשור את עצמנו לאותו הכוח שמנהל את כל חלקי הבריאה על מנת לשפר את המצב. עלינו לגרום לו להשפיע עלינו בצורה הרמונית, כי הוא "טוב ומיטיב". הכוח הזה הוליד את כל היקום, את כדור הארץ, יצר את כל החיים שלנו ומפתח אותנו בהתאם לתוכנית שלו. הוא הוביל אותנו מ"המפץ הגדול" ועד זמננו דרך האבולוציה. בחכמה רבה הוא קושר את כל חלקי המציאות, אבל לנו עד כה ידוע רק חלקיק קטן מתוך המציאות וגם בו אנחנו מתבלבלים.

אנחנו עדיין חלשים מאוד בתחום המדע, אולם בנוסף ניתן לנו מדע החיבור שמאפשר להכיר את כוח הטבע הכללי. הכוח הזה מסר לנו מידע על עצמו והוא נקרא "חכמת הקבלה". כל עוד אנחנו חוקרים את המציאות בעזרת השכל הגשמי שלנו, אנחנו מקבלים נתונים דלים ביותר על המציאות. מקבלים מעט ידע בפיזיקה, כימיה, ביולוגיה, בוטניקה, אסטרונומיה.

אנחנו יודעים מעט מכל דבר, אבל אין לנו את התמונה הכללית. קיימים מדעים רבים שונים דווקא בגלל שאנחנו לא מסוגלים לעכל את הכול ביחד ולראות נוסחה אוניברסלית אחת של כל המציאות שעליה חלם איינשטיין. זה מצביע על מוגבלות ראייתנו. והעיקר בהשגת המציאות הוא, לא לראות את חלקיה אלא את הקשר ביניהם. לפי הקשר הזה אפשר לגלות את כל המדע. כי בכל המציאות פועל רק כוח אחד שמקדם אותה לתכלית (מטרת הבריאה) מסוימת. לנו מטרת הבריאה אינה ידועה ואנחנו לא מבינים מדוע ולאן כוח כלשהו דוחף אותנו. הידיעה הזאת חסרה לנו.

המציאות מושלמת והכוח הכללי של הטבע הוא שלם, אבל תפיסתו של האדם הפוכה ואינה מאפשרת לו לראות את כל המציאות בצורה אינטגרלית כללית. לכן המציאות אינה נראית לנו טובה. כדי לעזור לנו לתקן את עצמנו ואת תפיסתנו, ניתנה לנו הרגשה של המשבר הגלובלי הכללי.

המשבר נוצר בגלל שכל המציאות מתחילה להתקרב אלינו כמו תמונה אחת שלמה. אנחנו מרגישים פתאום שהכול קשור בפוליטיקה, בכלכלה, בחברה האנושית. ובאופן כללי, אנחנו מבינים שלפי החוקים כך צריך להיות, כי ביקום שלנו הכול קשור בצורה הדדית, כל הכוכבים והגלקסיות. אבל אנחנו עדיין לא יודעים כיצד אנחנו קשורים לכל זה. אנחנו חוקרים את חוקי הטבע הדומם ובמקצת את חוקי הטבע הצומח והחי בצורה מוגבלת ביותר. אבל חוקי הקשר בין אדם לאדם בכלל אינם ידועים לנו. עכשיו לראשונה מתגלה לנו רשת הקשר בינינו שקושרת את כולם.

בינתיים אנחנו לא רוצים להכיר את הקשר הזה וכל אחד רוצה להתקיים לעצמו. לכן, מתרחש תהליך הפוך כביכול, כי כל אחד משתדל להיבדל בגלל שלא נוח לנו להרגיש את עצמנו קשורים. מדינות שלמות מבודדות ומגדרות את עצמן, הפרוטקציוניזם מתחזק.

האדם רוצה שכולם יניחו לו לנפשו ויתנו לו לחיות בשקט לבד בלי להזדקק לאף אחד. זאת ההתנגדות שלנו לחיבור.

אבל כוח הטבע הכללי שדוחף אותנו קדימה מביא אותנו למצב מיוחד. אנחנו מגלים שאנחנו נמצאים במערכת הקשר הגלובלית ואינטגרלית, מחוברים בינינו על ידי מיליוני קשרים וערוצים עד כדי כך שאף אחד לא יכול לזוז, כמו בובת מריונטה על חוטים שמקשרים בין כולם. כך כולנו מחוברים ביחד.

אם אני הייתי סתם קשור עם כל היתר, מילא. אבל בנוסף לכך הם גם שונאים אותי! ונכון להיום זה מתגלה לנו לאט לאט. אנחנו נמצאים בעולם שהופך ליותר ויותר מאיים כלפי כולנו. לכן, כל אחד רוצה להסתתר בדירתו, בפינה שלו. צעירים אפילו לא רוצים להתחתן ולהביא ילדים לעולם. הם לא רוצים להתקשר לאף אחד, כי יש להם טלפון נייד ומחשב, לכן הם מוכרחים להתקשר עם העולם רק דרך הערוצים הללו וכל היתר לא נוגע להם.

אם יש אפשרות לעבוד מהבית, אז בכלל מצוין, כי אין צורך בכלל לראות אף אחד. לחיים כאלה נמשכים האנשים היום, כל אחד לעצמו או מקסימום למשפחתו. ואפילו המשפחה היא זמנית. מקובל היום לנתק את קשרי המשפחה מספר פעמים ולבנותם מחדש כדי שוב להרוס אותם.

כל זה קורה בגלל שמחייבים אותנו מלמעלה להיות בקשר בינינו. אבל, אנחנו מצידנו משתדלים בכל הכוח לנתק את הקשר הזה. אנחנו לא רוצים להיות תלויים זה בזה כי הקשר הזה מחייב ומאיים. כתוב בנביאים על זמננו "שונאי אדם יושבי ביתו". לכן, האדם נמנע מכל הקשרים. אבל אנחנו בכל זאת נצטרך לצאת מתוך הפינה שלנו ולעשות את הצעד אחד לקראת השני.

מתוך שיחה על תודעה של עם ישראל, חלק ב', 16.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חטיפת הנערים: גלגל הצלה
בתקווה לחזרה ללא פגע של הנערים
למען הצלת הנערים החטופים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest