דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשלב הסופי של התיקון

בשלב הסופי של התיקון

נמרוד, מלך בבל, מסמל את ה"מלכות" הכללית. זהו כוח הקבלה שעליו אומר פרעה מלך מצרים: "הבורא, הוא ישרת אותי!". בעוד שאברהם אמר: "אנחנו נשרת את הבורא".

זאת כל הסיבה לפירוד בין נמרוד ואברהם, ואחר כך בין משה ופרעה. כל הוויכוח נעשה סביב השאלה מי ישלוט, מי בעל הבית?

ונקודת החיבור ביניהם נוצרת על ידי זה שישראל מוציאים את כלי הזהב וכלי הכסף של המצרים ומתקנים אותם לאט לאט במשך ארבעים שנות המדבר, ואחר כך אפילו מעלים אותם לדרגה שנקראת "ארץ ישראל" ובונים את בית המקדש.

שם נמצאת נקודת החיבור בין "בינה" ו"מלכות", שבה כלי הזהב והכסף שלקחו ממצרים עולים להשפעה לבורא. ואחר כך מתחילה השבירה, מפני שהכלים האלה אינם מספיקים לגמר התיקון. כל הכלים האלה הם של גלגלתא ועיניים. ולצורך התיקון דרושים כלים של אח"פ, ולכן ישראל יוצאים לגלות.

ולאחר הגלות אנחנו מתחילים בימינו לתקן את הכלים. תחילה אנחנו מתקנים את הכלים של גו"ע, אבל הם אספו לתוכם את כל הכלים מעמקי האח"פ, שזה כל החברים שלנו מכל העולם. ולא חשוב מאיפה הם ומאיזה לאום, כי עכשיו הם מתחילים להצטרף לגו"ע. אחר כך יתגלה בתוכנו גם האח"פ ששייך לגו"ע, ואחר כך גם האח"פ האמיתי.

אבל התיקון נעשה אחרת, ולא כמו שהיה בזמן היציאה מבבל וממצרים. אז גו"ע תוקנו בנפרד ואחר כך התכללו עם האח"פ, יצאו משליטת האח"פ הכללי ותיקנו "אח"פ דעלייה".

אבל עכשיו עם ישראל שמתקן את עצמו כגו"ע, כבר כולל בתוכו את הכלים של אח"פ. ולכן הכלים האלה של גו"ע הם מספיקים כדי לתקן את האח"פ הכללי האמיתי. ברגע שעם ישראל יהיה מתוקן, אז דרך האח"פ שלהם כבר תיעשה התכללות ותיקון ומילוי של כלי הקבלה של כל העולם, של האח"פ הכללי.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 17.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
התיקון מתחיל מאלה שהתעוררו
ה"נקודה שבלב" נמצאת אצל כולם
"חייזרים" מבבל העתיקה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest