דף הבית / משבר עולמי / נצטרך לבנות יחד את העולם החדש

נצטרך לבנות יחד את העולם החדש

מתוך מאמר דעה של מיכאל דלגין, ד"ר למדעים, מנהל המכון לבעיות גלובליות: "בימינו קורסים הכללים שהורגלנו אליהם, המשבר הכלכלי הגלובלי מסווה את המעבר של האנושות למצב איכותי חדש.

אם בעבר החלפנו את העולם הסובב, אז עכשיו אנחנו מחליפים את התפיסה שלנו של העולם הזה. (מ.ל. מיכאל לייטמן – אנחנו מתחילים להבין שאנחנו נמצאים ברשת חוקי הטבע, שגם כן מנהלים את החברה ומובילים אותה למצב אחד חדש).

השתנו המניעים של החברה: אנשים החלו להקריב במודע את האינטרסים שלהם לרגשות. (מ.ל. – האדם במהותו הוא "רצון למלא את עצמו בתענוג", ולמען זה הוא קיים).

המדינות נקטו בעמדה כנועה ביחס לעסק הגלובלי. (מ.ל. – זה הוא החוק של ההתפתחות האגואיסטית שלנו: היום הכסף קונה ומנהל את הכול. אבל החוק הזה כבר מתחלף באחר…).

בגלל היצרנות הגבוהה של טכנולוגיית המידע, מספר הולך וקטן של אנשים נדרשים לייצור מוצרים הכרחיים. (מ.ל. – בסופה של ההתפתחות הטכנולוגית, לצורך אספקת כל הדרוש לאנושות, תידרש השתתפות של 2-3% מהחברה).

התוצאה תהיה חיסול חברתי של מעמד הביניים. (מ.ל. – ולא רק של המעמד הבינוני, אלא בכלל כל מי שלא חזק, ואחר כך גם החזקים "יאכלו" זה את זה… אם רק גילוי החוק של ההתפתחות הטבעית לא יביא אותם להכרה, שדווקא בתיאום איתו חייבים להחליף את החברה).

זה מחסל את הדמוקרטיה המסורתית, את כלכלת השוק, את יחסי השוק, הרווח חדל לשמש כתחליף למשמעות החיים. (מ.ל. – אלה הם סימנים של התגלות "מלמעלה" (נגד הרצונות שלנו) של החברה החדשה והעולם החדש).

לכן המערב מצא פתרון זמני לסילוק האוכלוסייה ה"מיותרת". אבל ההחלטה הזו, בשל חוסר האנושיות שלה, יכולה להיות זמנית בלבד. (מ.ל. – ככל הנראה, הכוונה היא לעידוד שלא להינשא, פירוק המשפחה, הפצת סמים וכדומה).

נצטרך לבנות יחד עולם חדש, מפני שהישן כבר הסתיים. (מ.ל. – חשוב מאוד להבין תחילה, שצריך לבנות אותו לא לפי הדפוסים הישנים, אלא לפי אותם הדפוסים שמדגים לנו הטבע. זה נאמר ונוסח כבר לפני אלפי שנים בחכמת הקבלה, ומחכה לרגע היישום).

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest