נס די הגיוני

שאלה: חג החנוכה מסמל ומגלם בפני עצמו נס, אבל עכשיו את אותו הכוח צריך לנצל לתיקון. האם זה מצטייר כתהליך מאוד הגיוני, או גם זה יתרחש כנס?

תשובתי: הנס הוא בזה, שבתוך החיבור שלנו מתגלה הכוח העליון. אנחנו לא מתחברים בינינו סתם כך. בתוך החיבור שלנו אנחנו מגלים חום מיוחד, צורה יחידה, שנקראת קיום "כאיש אחד בלב אחד".

ואז בתוך הלב הזה, שמורכב מכל הלבבות, מתגלה כוח שמסוגל להעלות אותנו למדרגה עליונה. מצד אחד, זהו תהליך הגיוני למדי. כי בכך שמתחברים, אנחנו מביאים את עצמנו להרמוניה, להשתוות והידמות גדולה יותר לטבע. אבל מצד שני, לאחר החיבור שלנו, פתאום מתגלה בינינו כוח נוסף שלא קיים בעולם הזה, וזו תוצאה מהקשר שלנו.

הכוח הזה מגלה בנו חושים חדשים ועושה את מה שלא היה ניתן לעשות בעולם הזה – חיבור אמיתי. עד לכזאת מידה, שאני מתחיל להרגיש שכל העולם זה חלקים של הגוף שלי. אנשים זרים הופכים להיות הכי קרובים לי, פשוט כמו חלק ממני עצמי. וזהו נס אמיתי.

אבל כל אחד יכול לחזור על הנס הזה, כמו ניסוי מדעי על עצמו, ולהשיג את אותה התוצאה. כלומר אנחנו מגלים את הנס הזה באופן מעשי, אך בכל זאת הוא מגיע כמציאה: "יגעתי ומצאתי". וזו המשמעות של למצוא את "כד השמן למנורה הקדושה".

מתוך התוכנית "פרשת השבוע", 04.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שמן עבור האש הקדושה
נס האור והחיבור
אין רגע יותר נפלא!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest