דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שמן עבור האש הקדושה

שמן עבור האש הקדושה

בימים אלה חל חג החנוכה. ועל ידי מבט על העולם של היום אנו רואים, שהוא דורש את אותו התיקון שנעשה פעם על ידי מרד המכבים. זוהי מלחמה רוחנית לחיפוש "כד שמן עבור האש הקדושה". היא מסמלת שאנחנו מתחברים יחד, בכך שמשיגים את החיבור המינימלי הראשון, שמספיק כדי שהניצוצות שנמצאים בכל אחד מאיתנו, יתמזגו ויתגלו כנר בוער אחד, כד עם שמן עבור המנורה.

ומהנר הזה אפשר אחר כך להדליק את כל הנרות ולעלות מעל לעולם הזה, שזה מסמלים שמונה הנרות של החנוכייה. דווקא כך אנחנו צריכים לנהוג היום. חג החנוכה, זהו סמל של מרד המכבים נגד הגישה צרת האופק של כל העולם, של האגו העצום והבידוד, הבידוד וההתרחקות זה מזה. העולם מנסה לחיות לפי הכלל: "כל אחד עבור עצמו", ולא יודע מה לעשות, מפני שהכלל הזה מכניס אותנו למשבר.

אנשים לא מבינים לאן מתקדם העולם הזה. הם מרגישים את עצמם כמו ילדים קטנים שהלכו לאיבוד, שלא יודעים לאן ללכת. כל עוד אפשר היה לנהל את העולם הזה בעזרת האגו, בצורה פרימיטיבית: על ידי כסף וכוח, הם הרגישו את עצמם גדולים וחזקים, חשובים, שהחזיקו בידיהם את מושכות הניהול של העולם.

והיום, הם איבדו עליו כל שליטה ולא יודעים מה יקרה מחר. התפרקו כל הקשרים הקודמים. כבר אי אפשר לנהל את העולם באמצעות כוח צבאי וכוח הכסף. יצא, שהחזקים של העולם הזה איבדו את מושכות הניהול ונראים היום חסרי אונים לחלוטין.

בתנאים האלה, אנחנו צריכים בכל האמצעים להפיץ בצורה כמה שיותר רחבה את הידע על חכמת הקבלה, שהועבר מדור לדור וכך הגיע אלינו מבבל העתיקה, היכן שהיה מצב זהה לחלוטין, כמו היום. ובימינו אנחנו צריכים לעשות את אותו התיקון שעשה אברהם.

אבל אברהם הניח יסוד לכל האמונות והדתות, שתאם לרמת ההתפתחות באותו הזמן. ואילו בימינו אנחנו צריכים להשתמש בכוח שלו במדרגה עוד יותר גבוהה, כדי להעלות את כל העולם לדרגה רוחנית. אז, השיטה הזאת שימשה רק להתפתחות העולם, ועכשיו היא צריכה לתקנו באופן סופי.

מתוך התוכנית "פרשת השבוע", 04.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נס די הגיוני
כלומר, אנחנו זקוקים לניצחון מוחץ
מלחמת המכבים בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest