דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / נמצא, כי לחיידקים יש תפקיד חברתי

נמצא, כי לחיידקים יש תפקיד חברתי

Laitman_2010-12-25_9595.jpg

ידיעה: המושבות של חיידקי הים מורכבות מאוכלוסיה אזרחית ומתאים שומרים, שמעכבים בעזרת אנטיביוטיקה את צמיחתן של מושבות מתחרות.

עד כה נחשב שרק צמחים ובעלי חיים מסוגלים לעצב חברה ולחלק תפקידים ביניהם, אך לא פרוקריוטים (Prokaryote) חד-תאיים (יצורים מיקרוסקופיים בעלי תא יחיד חסר גרעין אמיתי).

חוקרים מאוניברסיטת מסצ'וסטס (Massachusetts Institute of Technology, ארה"ב) מצאו, כי גם חיידקים מסוגלים ליצור יחסי חברה. במאמר שהתפרסם בירחון Science, מסופר כיצד נציגים בודדים מאוכלוסיית החיידקים מגינים על עצמם מפני קבוצה עוינת.

עד כה היה נהוג לחשוב שהחיידקים פועלים על פי העיקרון "כל אחד לעצמו", כלומר, לכל תא בודד יש את כל הנחוץ לו כדי להדוף את היריב. אך מסתבר כי המציאות שונה: בכל אוכלוסיה ישנה קבוצה של תאים שמייצרת אנטיביוטיקה, שהיא קטלנית לזרים. עם זאת, יתר חלקי האוכלוסייה אינם מייצרים סוג זה של אנטיביוטיקה, על אף שהם עמידים אליה. התוצאה היא, מעין מבנה חברתי שבו "האוכלוסייה האזרחית" מתקבצת סביב בודדים בעלי נשק כימי. אגב, הסתבר, כי האחראים על ביטחון הקהילה הם גנים השייכים לאנטיביוטיקה, שתמיד נחשבו ל"אגואיסטים" גמורים.

התייחסותי: זה לא מפתיע, משום שדווקא האגו המפותח מעורר את הצורך בחיבור למען הגנה – כך גם אצלנו, כתוצאה מהמשבר, אנחנו נגלה שעל מנת לשרוד אנחנו חייבים להתחבר מעל ולמרות האגו האינדיבידואליסטי שלנו.

ידיעות קודמות בנושא:
שיתוף פעולה מעל תחרות
אורגניזם אחד
חוקי טבע לא ידועים אחראיים על "הארגון העצמי" של הביוספרה

One comment

  1. עמרי קליין

    העולם והמציאות כולה בכלל,נחשפים לפנינו כמקושרים ממש "כבני אדם".עוד הוכחה למציאות בעיני המתבונן? המדע פתאום מזהה בכל רמות הטבע את התכונות שיחסנו רק לעצמנו כיצור אנושי.כשההפך הוא הנכון לפי מה שאנחנו לומדים בחכמת הקבלה,בטח שכל הטבע מושלם והכל הרמוני ורק "ממתין" לאדם שיעשה צעד כלפיו ובזה יגלה מציאות שונה לחלוטין.מה נחשוב אז? כשנגלה כמה שנים ניסינו לדפוק מסמר בקיר בתוך חדר חשוך? שנה טובה וחג שמח! שנגלה במהרה ונצליח!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest