דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניצוצי הזדככות לכל המין האנושי

ניצוצי הזדככות לכל המין האנושי

שאלה: במאמר "הערבות" בעל הסולם כותב, ש"הותקנה ונעשית אומה ישראלית, כמין מעבר, שעל ידיהם יזורמו ניצוצי ההזדככות, לכל מין האנושי שבהעולם כולו". מה זה "ניצוצי הזדככות"?

תשובתי: בכל אדם ישנם ניצוצות, באח"פ גם, אבל הכול תלוי באיזה מצב הם נמצאים. אותם הניצוצות שמושכים את האדם למעלה מביאים אותו לקשר עם האור העליון ולחיבור, ולכן הם נקראים "ניצוצי הזדככות".

והניצוצות שנמצאים בינתיים בעמקי הרצון לקבל אינם מסוגלים להתעורר בעצמם, אבל על ידי התכללות הדדית אפשר לעזור להם ולהוציאם מהאגו. ועל ידם אפשר להשפיע על הרצון לקבל, להעביר את המאור המחזיר למוטב, אפילו לרצון לקבל הגדול ולהשתמש בו כאח"פ דעליה כדי לקבל לתוכו "אור חכמה".

הגילוי של הבורא נעשה על ידי האח"פ העבים האלה. ישראל לא מגלים את הבורא אם הם לא מטפלים באומות העולם.

אם אנחנו משתוקקים להמשיך את המאור המחזיר למוטב, אז תחת השפעת המאור הניצוצים האלה נעשים יותר ויותר חזקים. על ידי המאור הם גדלים, מפני שעוטפים את עצמם באותם הכלים דקבלה שיכולים לסייע להם.

כל ניצוץ הוא כמו מגנט שמושך לעצמו כלים דקבלה. מצד אחד, הוא כביכול מבטיח לכלים האלה מילוי. אני רוצה למלא את עצמי, לקבל, למלא את הרצון לקבל שלי, אבל במידת ההתקרבות לניצוץ הזה אני משתנה בהדרגה ורוצה למלא את עצמי כבר בעל מנת להשפיע. אחר כך אני ארצה להשפיע, אפילו ללא מילוי עצמי. זה נקרא שאני מגיע לדרגת "בינה".

ואחר כך אני ארצה לקבל על מנת להשפיע וכך אני מגיע לדרגת "כתר". אבל כל זה קורה מסביב לאותו הניצוץ שמשתנה על ידי המאור המחזיר למוטב. הכול נעשה על ידי האור, ואילו אנחנו רק צריכים לסייע לו באותם המקומות, באותם המקרים, שהאור לפעמים מאפשר לנו להוסיף את היגיעה שלנו.

האור פועל כל הזמן, אבל ברגעים מסוימים מאפשר לנו להשתתף בעצמנו. כמו שמשחקים עם ילד, אנחנו לפעמים זזים ונותנים לו אפשרות לעשות איזו פעולה בעצמו. ואחר כך אנחנו שוב עושים הכול בעצמנו ומכינים מקום כדי שהילד ישתתף גם. כך האור כל הזמן משחק איתנו.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות", 17.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ישראל, הם הניצוצות שמאירים את העולם
עסקת חבילה עם האור
ניצוצות השפעה משוטטות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest