דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניצוצות של אור ההשפעה

ניצוצות של אור ההשפעה

laitman_2010-03-10_5442.jpg

שאלה: איזה כוח יש לניצוצים שנפלו לעולמות בריאה, יצירה, עשיה?

תשובתי: בניצוצים האלה יש חיסרון להשיג השפעה, כי הם נמצאים תחת ההשפעה של האור העליון ובעצמם שייכים לאור. אבל הם לא יכולים לפנות לעליון אם הם לא ישיגו השתוות הצורה עימו, וזה אפשרי רק על ידי חיבור בין הניצוצים. בדרך כזאת הם מעוררים את העליון.

heb_o_rav_achana_2014-06-08_lesson_pic08

הם מתאספים יחד ואז ההתחברות ביניהם, מידת הוויתורים ההדדיים, ביטול האגו שלהם, האח"פ שלהם, ומידת החיבור ביניהם, הרצון להתחבר עם הגלגלתות ועיניים שלהם, מסדר אותם בכזאת צורה, שהם הופכים להיות דומים למבנה של העליון ויכולים לעורר אותו לגדלות.

זה לא סתם איזה שהם ניצוצים שעולים מן המדורה. ניצוץ רוחני נקרא כך, מפני שרק במידה מינימלית כזאת אני בינתיים מגלה את עצמי כלפי המערכת של הקדושה.

אני צריך לברר ולסדר את הגו"ע והאח"פ שלי ולרצות להשתמש בכלים בעל מנת להשפיע. לשם כך אני צריך להתחיל להתחבר עם האחרים, ניצוץ נקרא כך, כי אין לו עדיין לא כוח ולא כיוון.

כאשר אני מתחיל להתחבר עם האחרים ברמה הגשמית, כלומר, בכלל לא בכלים רוחניים, בזה אני בונה צורה המתאימה לעליון. אפילו שהיא לגמרי אגואיסטית, בעל מנת לקבל, אבל כבר תואמת לצורה של העליון.

לצורך החיבור עם האחרים אני צריך לבטל את האח"פ שלי ולהתחבר עם האחרים בגו"ע שלהם. בזה אני מבצע את תנאֵי הסדנה: אני מצמצם את הרצון לקבל שלי ומוכן להתחבר עם החברים, עם הזולת. באופן כזה, אני מסדר את עצמי באיזה קו, בעשר ספירות שלמות: למעלה נמצאים כלים דהשפעה ולמטה כלים דקבלה. כך הכלים מסתדרים לפי דרגת החשיבות שאני נותן להם.

אני מתחיל לדאוג לכך, שלחברים תהיה הכרחיות. זה אומר, שאני תופס את החבר כעליון ממני ומוכן להתחבר ולהתכלל עם האח"פ שלו ומוכן לתמוך בו עם הגו"ע שלי. מזה אנחנו מסדרים את עצמנו כדיפולים, שבהם כל אחד נכלל עם הגו"ע שלו באח"פ של האחר.

בצורה כזאת, אנחנו בונים מעצמנו את ה"מלכות", כמו משענת לגילוי האור, כמו צלחת, כלי, שבו יש גם גו"ע וגם אח"פ. כאשר אנחנו מסודרים בצורה כזאת, אז אנחנו מהווים איזה "פרצוף" שבו יש התכללות נכונה בין כל החלקים שלו.

בצורה כזאת אנחנו מבקשים עזרה מלמעלה ומעוררים את העליון שלנו. אנחנו תלויים באח"פ שלו ומרגישים שלא יכולים להסתדר ללא העזרה שלו. אנחנו לא יכולים להתקשר לגו"ע שלו, כי רק האח"פ שלו הוא זה שמעניין אותנו, מפני שאנחנו מקבלים ממנו, ולכן אנחנו מתחילים לעורר את האח"פ הזה שנפול בנו, והוא נקרא מ"ן.

במידה שאנחנו מחוברים בינינו ומהווים כלי קיבול, אז העליון מפעיל את האח"פ שלו ומביא לנו אור. אז אנחנו מתחברים עם הגו"ע שלנו לאח"פ שלו ויוצרים איתו "פרצוף" אחד במצב שנקרא "גדלות דמִן הא'". ובצורה כזאת אנחנו רוכשים ומשיגים את המדרגה הרוחנית הראשונה שלנו.

מתוך ההכנה לשיעור, 08.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מנופים של עבודה פנימית
לתת התעוררות לחיים חדשים
קבוצה, זה אלפי נקודות שבלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest