דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניסיון מר, שלא אבד לשווא

ניסיון מר, שלא אבד לשווא

"ויקחו בני אהרן נדב ואביהוא איש מחתתו ויתנו בהן אש וישימו עליה קטרת ויקריבו לפני יהוה אש זרה אשר לא צוה אתם." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "שמיני", פרק י', פסוק א').

קטורת, זה אור עליון שעולה ממטה למעלה, מהשכבה הכי נמוכה, אגואיסטית וכבדה. אסור היה לעשות את זה.

בני אהרן גילו רצון אגואיסטי ענק, אך לא יכלו לתקנו, מפני שהאור שהתגלה על הרצון הזה פשוט גרם לקצר ולכן הם מתו.

שאלה: האם אפשר להשוות את זה עם בניית הקומוניזם ברוסיה? עם זה שעָם לא מתוקן החליט לעבור מיד לעקרונות של אחווה ואהבה?

תשובתי: הטעות המרה הזאת הייתה הכרחית כדי לחזור אליה עכשיו, אבל כבר מוכנים ועם תנועה קדימה אחרת לגמרי, מבלי לדכא את היוזמה מלמטה. זהו אותו החטא שאותו ביצע העָם הרוסי, ולכן הבורא לא סלח להם על כך.

הם רמסו את התנאי העיקרי ביותר: לשם מה נבראה כל הבריאה, למה הבורא מסתתר, למה אנחנו צריכים לעבור דרך כאלה מצבים. הביצוע של התנאי הזה היה הכרחי כדי להגיע על ידי התפתחות הדרגתית להכרה של מצבם ולרכוש בחירה חופשית.

ואילו הם הניחו את ידיהם על חופש הבחירה הזה. ולכן כל התוכנית הזאת התבררה כלא נחוצה בכלל, כמזיקה, אבל בו זמנית גם גילתה המון תכונות מנוגדות וסותרות בקרב תושבי מזרח אירופה. אני סבור, שדווקא התכונות הללו יידרשו ליצירת החברה האנושית הנכונה, הדומה לבורא.

הניסיון הזה היה פשוט הכרחי, מפני שהוא קבע והטביע בעָמי מזרח אירופה כאלה נטיות, שיאפשרו להם להרגיש ולהשתתף באופן פעיל בתיקון היצר הרע האנושי.

באופן כזה, במשך כל ההיסטוריה האנושית אנחנו שוב ושוב הקטרנו "אש זרה" והזמנו על עצמנו בעיות, אש אחרת שירדה מלמעלה ושרפה הכול. אבל זהו השלב הבא של ההתפתחות של תכונת "אהרן" שבאדם, שלאחריו מגיע התיקון. הודות לזה, תכונת "אהרן" עולה יותר ויותר למעלה, עושה טעויות ונופלת כדי לעלות שוב למעלה.

ההתקדמות הרוחנית ממומשת רק דרך גילוי הרע הבא. בדרך אליה אנחנו חושבים שנוכל להתגבר על הרע, לכן הוא הכרחי, מועיל ונכון.

כי לכל מהפכה יש את החלק הראשון, בחינה רומנטית, כאשר בעָם יש השתוקקות גדולה לעתיד הבהיר, עד שהם מתחילים "לטרוף" את ילדיהם. בכל דבר מתגלה הקשר בין השורש לבין הענפים שלו בעולם הזה.

שאלה: האם אפשר להימנע מהטעות ההתחלתית הזאת?

תשובתי: החל מימינו, אפשר, מפני שעכשיו אנחנו לא צריכים לגלות בעיות, הן כבר מגוּלוֹת. בהתקדמותנו כלפי מעלה, בקיבוץ בינינו, אנחנו נתחיל לגלות בעיות בתוכנו, אבל לא בפעולה, לא במלחמות, לא במריבות וסכסוכים, כל זה הוא נחלת העבר, אלא רק בגילוי שלהם בינינו מסוג של אש השנאה, בכל מיני דחיות, אי נעימויות. אבל כל זה יעבור במהירות, ממש תוך דקות ספורות.

ודאי, אנחנו לא נעבור את התהליך הזה סתם כך, הוא חייב להתגלות בנו, כי אנחנו הרי צריכים ללמוד עליו לבצע פעולות נכונות, לספוג אותו בתוכנו. אבל זה לא ייקח זמן רב.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 15.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מימוש נכון של רעיון האיחוד
יום נצחי
טעויות שהוכנסו בתוכנית הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest