דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אם הנעורים היו יודעים…

אם הנעורים היו יודעים…

שאלה: בניו של אהרן הכהן הגדול, אביהו ונדב, מתו, מפני שדילגו מעל המדרגה שאותה היו צריכים לעבור. אלה הן אותן הטעויות שקורות כל הזמן.

תשובתי: אדם רוצה להקריב את עצמו, משתוקק, מבלי לדעת ולהבין שהפעולה הרוחנית שננקטת על ידו היא מעל לכוחותיו.

אבל הפעולה הזאת היא הכרחית כדי שהוא יראה את הגבול של היכולות שלו, כדי שההשתוקקות שלו קדימה תמות, כלומר תישבר, תיעלם מתוכו באותה הצורה הלא מוכנה שאותה הוא עשה. אבל בהמשך, כתוצאה מהרבה פעולות קטנות הוא יוכל לבצע אותה.

תנסה לקפוץ לגובה של שלושה מטרים! בניו של אהרן רצו לקחת את הרף הזה בעל מנת להשפיע, למען הבורא, למען העָם כולו. אבל זה מעבר לכוחות האנושיים, למעלה מאותה הדרגה שבה הם היו נמצאים. ולכן, בסופו של דבר, התגלתה תכונת הדין, הנוקשות, אש, שיכולה להיות גם טובה וגם רעה. במקרה הזה היא בלעה אותם.

שאלה: אבל הם עשו את זה בכוונה נכונה.

תשובתי: הכוונות שלהם לא היו מוצדקות. מה פתאום אתה יכול ללכת לכזאת משימה, אם אין לך תמיכה ברורה מצד הבורא? כי כל התכונות שלך, כל פעולות ההשפעה, הן רק מזה שאתה מקבל כוח מלמעלה.

אתה בעצמך, אגואיסט קטן. מתגלות בך איזה שהן תכונות אגואיסטיות חדשות, ואילו אתה צריך לקבל תכונות אלטרואיסטיות, לחברן יחד, לגלות את "הקו האמצעי" ועליו לעבוד. זה נקרא ביצוע של קדושה, תכונת השפעה, כאשר אתה מושך את האגו שלך, מתקן אותו על ידי תכונה אלטרואיסטית של האור וממשיך ללכת קדימה.

אבל אם אתה לא עושה את זה? אין לך זכות להשתמש רק ב"קו שמאל". מה פתאום?!

במיוחד בדרגת "בנים", זו הרי מדרגה קטנה. אבל נדב ואביהו לקחו את הפוטנציאל האגואיסטי העצום שהתגלה, שבכלל לא היה מוכן עבורם. כמו נער שלוקח על עצמו את מה שאפילו אדם מבוגר לא יכול לעשות, מבין שזה לא בכוחו לבצע, ואילו הנער חושב, שיתגבר על המשימה שהוצבה לפניו. אבל הכול לגמרי לא פשוט.

כמו שאומרים: "אם הנעורים היו יודעים, אם הזִקנה הייתה יכולה". לכן הזִקנה מבינה שהיא לא יכולה ולא עושה את זה, ואילו הנעורים הטיפשים חושבים שהם יכולים להתגבר, ונכווים עד לכזה מצב שנשרפים.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 15.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ניסיון מר, שלא אבד לשווא
אל תקריבו לפני ה' אש זרה
משרתי העָם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest