דף הבית / הכול על הקורונה / ניהול של לחץ – חלק ו'

ניהול של לחץ – חלק ו'

נגיף הקורונה: פלוסים ומינוסים

הערה: היום כולם מחפשים איך נוצר נגיף הקורונה. או שהוא ביולוגי, או שהוא מלאכותי וכביכול הופעל על ידי הסינים.

תשובתי: מה זה משנה? זה לא חשוב, הוא כבר קיים.

שאלה: האם צריך לחפש מה עומד מאחורי הנגיף הזה?

תשובתי: כן, לחקור מה הטבע רוצה לומר לנו בזה.

שאלה: האם לאדם יש כלים למחקר כזה?

תשובתי: בואו נראה לקראת מה זה מוביל אותנו. נרשום תוצאות חיוביות ושליליות מהשפעת נגיף הקורונה על החברה האנושית ונחליט. אני חושב שיש הרבה יותר תועלת מאשר נזק. אז יכול להיות שלא כדאי לנו להילחם נגדו אלא להסכים איתו במשהו.

הערה: אבל רוב בני האדם אינם סבורים שלטבע יש איזו מחשבה. אף פעם לא שמעתי שמישהו דיבר על כך.

תגובתי: אין לנו אפשרות אחרת לגלות משהו אם לא נחקור את הטבע באופן כזה. אני רואה שנגיף הקורונה הביא לאנושות הרבה דברים מועילים. הוא פטר אותנו מעבודה מיותרת, משימוש לא נכון של משאבים טבעיים, השמיים והמים התנקו. אנשים הפסיקו להתרוצץ, לטוס סביב כדור הארץ ולהצביע כמו קופים על כל מיני אטרקציות, הם יושבים יותר בבית, מקדישים זמן למשפחה. קרו הרבה דברים מועילים. בואו נרשום אותם ואז נראה שהתרחשו שינויים חיוביים שעליהם צריך להודות לנגיף.

מצד שני, מה הוא עושה לנו רע? אנחנו נדבקים זה מזה על ידי תופעה שלא מובנת לנו. עלינו להיות יותר מרוחקים זה מזה. אז בואו נתרחק נהפוך את החיים שלנו ליותר רגועים, לא נצטופף במטרו, באוטובוסים, לא נתרוצץ במשרדים מלאים. אנחנו יכולים להפוך את החיים שלנו להיות אחרים לגמרי, אין לנו צורך בחיים הקודמים. אנחנו עצמנו קיללנו אותם. לפני חצי שנה קראתי הרבה מאמרים על כך שהעולם שלנו מתקרב לסופו, שבסופו של דבר נביא אותו לפשיטת רגל על ידי זיהום האטמוספרה, התפרצויות הרי געש, צונמי, איום במלחמות ועוד דברים אחרים. גרמנו לעולם להיות כזה שהנגיף הזה פשוט עוצר אותנו ואומר: "תעשו צעד אחורה ותראו, איך להתארגן מחדש בצורה טובה ורגועה יותר. אחרת את המקום שלכם יתפסו אותן חיות פרא שהחלו לצאת מהיערות".

שאלה: כלומר תהליך הלימוד והבירור עצמו של הסיבה למתרחש תפטור את האדם מלחץ?

תשובתי: בוודאי. אנחנו נסיק מסקנות נכונות וזה יעזור לנו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מיומנויות ניהול", 25.06.2020

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest