דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הייחודיות של תקופתנו

הייחודיות של תקופתנו

שאלה: ההיסטוריה של התפתחות האנושות, זו היסטוריה של התפתחות הרצונות שלנו.  בערך 35,000 שנים לפני הספירה החלה להתפתח דרגה של רצונות בהמיים בסיסיים: אוכל, מין, משפחה.

4000 שנים לפני הספירה ועד למאה החמישית לספירה באנושות החל לשלוט הרצון לעושר. מהמאה החמישית ועד למאה ה – 15 התפתח הרצון לשלטון. מהמאה ה – 15 ועד למאה ה – 20 התפתחה השאיפה לידע ומושכלות. והחל מסוף המאה ה – 20 ותחילת המאה ה – 21, מתפתח הרצון לגלות את משמעות החיים ולמימוש עצמי דווקא במדרגה הזאת של הפירמידה. מה הייחודיות של תקופתנו? מה זה אומר לממש את עצמנו במדרגה האחרונה, ברוחניות?

תשובתי: הרצונות שלנו מתפתחים בהדרגה לפי חוקים מיוחדים. המדרגה הגבוהה ביותר היא זו שאנו נמצאים בה היום. היא באמת הגבוהה ביותר: מצד אחד האגואיזם דוחף את האדם לממש את עצמו בהידמות לבורא, להפוך להיות כמו הבורא. מצד שני, מתגלה בנו חוסר אפשרות מוחלטת להשיג את זה. וכאן אנחנו מגיעים למצב שהמשימה להפוך להיות כמו הבורא לא נפתרת באופן ישיר, "חזיתית", אלא מתפתחת וממומשת באופן אחר.

כל אחד צריך לקבל מהטבע כוחות שעוזרים לו לשנות את עצמו ולבנות מעל עצמו תוספת שנקראת "אדם", "הדומה לבורא". מפני שבכל הרצונות הרגילים שלנו אנחנו כבהמות. איפה מסתתר בנו האדם שאותו עלינו לפתח? עמוק מאוד. זה בסך הכול רצון קטן שהתפתח בנו במשך הדורות עד שבתקופתנו אנחנו מתחילים להרגיש אותו. הוא ממומש באופן מעניין מאוד: אנחנו לא צריכים לפתח את הטבע האגואיסטי ההתחלתי שלנו, אלא להחליפו לטבע הפוך, אלטרואיסטי. בזה מסתכמת ההידמות לבורא.

אם אתה רוצה להיות אדם, אז אתה צריך כביכול  להפוך את עצמך מבפנים החוצה, לוותר על הקיום הבהמי ועל התשוקות האנושיות. לוותר על כל הערכים הנוכחיים, כגון עושר, שלטון, כבוד, מושכלות ולהעדיף על פני כל זה רק דבר אחד, חקר הבורא והידמות לו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מיומנויות ניהול", 25.06.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest