דף הבית / יחסים / נטילת ידיים במובן ישיר ועקיף

נטילת ידיים במובן ישיר ועקיף

שאלה: האם אפשר להניח, שעולם של חיידקים ונגיפים הכריז מלחמה על עולם בני האדם? יכול להיות שהגיע הזמן לוותר להם על המקום על פני האדמה הזאת, מכיוון שהם פחות פגיעים ובוודאי יותר מאוחדים במטרה הכללית, מאשר בני האדם?

תשובתי: אף אחד לא הכריז מלחמה על אף אחד. הכל תלוי באדם, עד מה הוא מגיב בצורה נכונה או לא נכונה על מה שמתרחש איתו ועם הטבע הסובב. אנחנו היצורים היחידים עם בחירה חופשית.

הערה: בזמן התלקחות המגפה במאה ה – 14 בני האדם חשבו שאת המחלות שולחים אליהם אלים כועסים, רוחות רעות. הם אפילו לא חשדו אז בקיומם של חיידקים ונגיפים. בני האדם האמינו במלאכים, בפיות, אבל לא יכלו לשער  שנטילת ידיים בסיסית ויסודית יכולה להציל אותם. לדבריך רק איחוד יציל אותנו מהנגיף, כלומר, תבצעו את הכלל הפשוט: תתחילו להתייחס טוב זה לזה והנגיף ייעלם. זו גם  כביכול אמת פשוטה.

תשובתי: מה זה אומר אמת פשוטה? האם אני נגד רחיצת ידיים?! נטילת ידיים לפי חכמת הקבלה, במובן הרוחני של המילה מסמלת את העובדה שאני מסלק את הידיים שלי מהשימוש הרגיל שלהן, כאשר אני רוצה לחטוף משהו לעצמי. אני מגביל את עצמי, מתאפק לא לחטוף מהעולם הזה. צריך להבין בצורה נכונה את המשמעות של הפעולות הללו. לכן אני לא נגד ניקיון, היגיינה. אבל בראש ובראשונה, צריך ליטול ידיים במובן הרוחני.

שאלה: ומה הקשר בין הנגיף לבין נטילת ידיים?

תשובתי: קיימות ארבע דרגות של שיתוף פעולה הדדי בין כל חלקי הטבע: דומם, צומח, חי ואנושי. ובכל אחד מהחלקים האלה עלינו לשתף פעולה באופן הדדי בצורה נכונה, כלומר לסלק את הידיים, כדי לא לחטוף ממישהו אחר. או לא לקבל, ויכול להיות שאפילו לתת. במילים אחרות, "לנטול ידיים" בדרגה של יחסים הדדיים אנושיים, זה אומר לא לנצל זה את זה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ווירוס קורונה משנה את המציאות", 26.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest